استان‌های پیشرو در انتخابات کدامند؟


استان‌های پیشرو در انتخابات کدامند؟

به گزارش رکنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی ۱۰ استان‌ پیشرو در انتخابات را اعلام کرد و گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری،...

به گزارش رکنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی ۱۰ استان‌ پیشرو در انتخابات را اعلام کرد و گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند که ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) در ۳۱ استان ایران اسلامی آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله اکنون در حال برگزاری است.

براساس قانون، متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.

همچنین ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن هستند.


استان‌های پیشرو در انتخابات کدامند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی