مدارس استان اردبیل غیرحضوری شد


مدارس استان اردبیل غیرحضوری شد

مدارس همه مقاطع تحصیلی استان اردبیل در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا شنبه ۱۲ اسفند به علت برگزاری انتخابات و ادامه روند شمارش آرا در شعب اخذ رای غیرحضوری شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اعلام کرد که با عنایت به این که بیشتر فرهنگیان همیشه حاضر در صحنه به عنوان اعضای شعب اخذ رای در مدارس استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند و پیش بینی می‌شود که فرآیند شمارش آرا به طول بینجامد، لذا تمامی مدارس روستایی و شهری استان اردبیل در روز شنبه مورخه ۱۲ اسفندماه تعطیل بوده و آموزش به شکل غیرحضوری و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

رضا قاسمیان رئیس ستاد انتخابات استان ساعتی قبل در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه برگزار کنندگان انتخابات اغلب از فرهنگیان آموزش و پرورش هستند و به احتمال زیاد شمارش آرا تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت تصمیم گرفته شد مدارس استان در نوبت صبح و بعد از ظهر غیر حضوری بوده و از طریق شبکه شاد برگزار شود.

شعب اخذ آرا در استان اردبیل پس از دو نوبت تمدید و ادامه اخذ رای تا ساعت ۲۲، در ساعات پایانی انتخابات شلوغ‌تر شده است.

به گفته دبیر و رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اردبیل، ۱۳۸۰ شعبه آنلاین در کمال امنیت و آرامش با بیش از ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی فعال است و رای گیری از مردم تا اخذ آرای آخرین نفر حاضر در شعبه ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین اعلام کرده که برای انتخاب هفت نماینده استان مجلس شورای اسلامی، ۱۶۸ نفر داوطلب و برای برگزیدن ۲ نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سه داوطلب در حال رقابت هستند.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه، هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آن‌ها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده)، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده)، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵)، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!