پیش بینی بازار سهام هفته آینده


پیش بینی بازار سهام هفته آینده

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش 3.8 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و افت 27 درصدی خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل ریزش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

پیش بینی بازار سهام هفته آینده

به گزارش راهبرد معاصر، بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج 266 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و ورود 171 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در کف تراز 3 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته افزایش 19 درصدی داشت ولی تا انتهای هفته در کانال 3 همتی باقی ماند. روز دوشنبه این هفته سطح ارزش معاملات خرد سهام تا 3 هزار و 390 میلیارد تومان کاهش یافت و روز چهارشنبه با تراز 3 هزار و 20 میلیارد تومانی کمترین سطح هفته را به ثبت رساند و به استقبال تعطیلات رفت.

در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 3.8 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 350 میلیارد تومانی پایین آمد. این سطح از متوسط ارزش معاملات خرد روزانه، در سال 1402 بی‌سابقه بوده است. برآیند جریان پول حقیقی در هفته اول بهمن ماه منفی 3 هزار و 94 میلیارد تومان بود و هفته دوم بهمن به منفی هزار و 116 میلیارد تومان رسید و در هفته سوم بهمن خالص تغییرات مالکیت حقیقی تا منفی 478 میلیارد تومان کاهش داشت. در هفته چهارم بهمن ماه بار دیگر شدت خروج جریان پول حقیقی افزایش داشت و شاهد خروج 773 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در آخرین هفته بهمن شدت خروج جریان پول حقیقی به سطح هزار و 202 میلیارد تومان رسید.

در هفته جاری نیز بازار سهام با خروج 875 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل دو میلیون و 70 هزار و 844 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 54 هزار و 739 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 78 صدم درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 1.76 درصد ریزش کرد و در تراز 714 هزار و 170 واحدی ایستاد.

بورس تهران با وجود نزدیک شدن به انتهای سال روند تاریخی شب عید خود را آغاز نکرده است و حتی با تشدید برودت هوا، در این روز‌ها با افزایش محدودیت‌های گازی و کاهش ظرفیت تولیدی پتروشیمی‌ها و فولادسازان مواجه است.

بورس تهران هفته دوم اسفند ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 710 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرددر حال حاضر می‌توان اصلی‌ترین ترمز شاخص کل را افت متداوم ارزش معاملات خرد سهام دانست که هر تغییر روندی را تضعیف می‌کند. تحلیل‌گران بورس تهران در این روز‌ها معتقدند که عامل نهایی رکود معاملات سهامی تنش‌های خاورمیانه است. برخی از تحلیل‌گران نیز، رکود معاملاتی حال حاضر را سکوت قبل از طوفان می‌دانند. . بازار سهام در معاملات زمستان امسال با تغییر پی در پی روند‌های معاملاتی مواجه بود و جریان پول حقیقی نیز در بین نماد‌ها و صنایع بورسی سیال بود. با تمام این تفاسیر، ارزش معاملات خرد روزانه بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته اول اسفند ماه یکی از کمترین سطوح سال 1402 را تجربه می‌کند و خروج جریان پول حقیقی از بازار سهام به هفدهمین روز پی در پی خود رسیده است.

رشد ریسک سیاسی بازار سهام در کنار کاهش ظرفیت تولیدات پتروشیمی‌ها با محدودیت‌های گاز خوراک و علاوه بر آن اثر منفی کوتاه مدت افزایش نرخ ارز و طلا در بازار آزاد و در واقع شکل‌گیری انتظارات صعودی در بازار‌های موازی بازار سهام در کنار کاهش ظرفیت تولیدات شرکت‌ها در اسفند ماه با افزایش محدودیت‌های گازی را می‌توان اصلی‌ترین سیگنال‌های منفی هفته پیش‌رو برآورد کرد. با این تفاسیر، همچنان اصلی‌ترین سیگنال برای تشخیص آغاز روند صعودی قدرتمند شاخص‌های سهامی سطح 7 یا 8 همتی ارزش معاملات خرد است. در این هفته یکی از عواملی که اثرگذاری بالایی بر روند بازار سهام خواهد داشت؛ تقاضای دلار و طلا در مرکز مبادله و بازار آزاد خواهد بود. در این شرایط پیش بینی می‌شود هفته آتی، سطح ارزش معاملات خرد مهم‌ترین سیگنال بورس تهران به معامله‌گران باشد./ اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان