نماینده فرانسه خواستار اخراج سفیر اسرائیل شد


نماینده فرانسه خواستار اخراج سفیر اسرائیل شد

نماینده فرانسه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه خواستار اخراج سفیر اسرائیل شد.

نماینده فرانسه خواستار اخراج سفیر اسرائیل شد

به گزارش راهبرد معاصر. توماس پورتس، یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه و از نمایندگان حزب La France Insoumise، خواستار اخراج آلونا فیشرکام، سفیر اسرائیل در پاریس و قطع فوری روابط دیپلماتیک با تل آویو شده است.

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب سیاسی چپ، نیزدر حساب کاربری خود در X به بیانیه سفارت اسرائیل در فرانسه اعتراض کرد. سفارت اسرائیل در پاریس، روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» را متهم کرد که «بلندگوی یک جنبش تروریستی اسلامی» است و به طور خاص به حماس اشاره می‌کند.

این روزنامه روز پنجشنبه گزارشی با تیتر «۳۰ هزار کشته در غزه» در صفحه اول خود منتشر کرد. سفارت اسرائیل در واکنش به این تیتر، آن را «تبلیغات ضد اسرائیلی» عنوان و اشاره کرد که تأیید عدد ذکر شده غیرممکن است.

نماینده فرانسه در واکنش به بیانیه مطبوعاتی هیئت دیپلماتیک اسرائیل اعلام کرد: حمله سفارت اسرائیل به آزادی مطبوعات تلاشی برای پنهان کردن نسل کشی سازماندهی شده توسط ارتش اسرائیل است.

پورتس گفت «فرانسه نمی‌تواند این را تحمل کند» و بر لزوم قطع فوری روابط دیپلماتیک و اخراج سفیر اسرائیل از خاک خود بدون تاخیر تاکید کرد.

در همین حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه به شدت از ارتش اسرائیل به دلیل گشودن آتش به روی صد‌ها فلسطینی که منتظر کمک‌های غذایی بودند، انتقاد کرد، زیرا منطقه تحت محاصره با قحطی عمدی و بی سابقه مواجه است. رئیس جمهور فرانسه وضعیت غزه را «وحشتناک» خواند و خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد. مکرون افزود: آتش بس باید فوراً اجرا شود تا کمک‌های بشردوستانه توزیع شود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی