کشتی انگلیسی در دریای سرخ غرق شد/پیام جنبش انصارالله یمن


کشتی انگلیسی در دریای سرخ غرق شد/پیام جنبش انصارالله یمن

اقتصادنیوز: کشتی انگلیسی «ام وی روبی مار» که ۱۳ روز پیش هدف حمله ارتش یمن در دریای سرخ قرار گرفته بود، به‌طور کامل غرق شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری امروز گزارش داده بودند که جنبش انصارالله یمن بار دیگر اعلام کرد که در ازای ورود کمک های انسانی به نوار غزه، اجازه می دهد تا کشتی غرق شده انگلیس از دریای سرخ خارج شود.

«محمد علی الحوثی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: بار دیگر تاکید می کنیم که پیشنهاد اجازه خارج کردن کشتی غرق شده انگلیسی در مقابل ورود کامیون های کمک های انسانی به منطقه محاصره شده نوار غزه همچنان روی میز است.

نیروی دریایی یمن ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ماه) کشتی باری ام وی روبی مار (M/V Rubymar ) با پرچم بلیز و متعلق به انگلیس را در دریای سرخ هدف قرار داد.

خبر مرتبط
یمن: ناو آمریکایی، کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادیم

اقتصادنیوز: سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب تأیید کرد که نیروهای ارتش ما امروز یک ناو آمریکایی، یک کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

این کشتی حامل ۴۱ هزار تن کود است که هم اکنون در مقابل سواحل یمن به صورت نیمه غرق قرار دارد.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، یمن بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده، اما در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرده است.

ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ارتش یمن می گوید که نیروهای ارتش متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق