افزایش تنش در کابینه جنگ اسرائیل/رقیب نتانیاهو به آمریکا می‌رود


افزایش تنش در کابینه جنگ اسرائیل/رقیب نتانیاهو به آمریکا می‌رود

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل از بنی گانتس که روز یکشنبه برای مذاکره با مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شد، انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا, سفر بنی گانتس ، یک رقیب سیاسی میانه رو برای نتانیاهو که پس از آغاز جنگ در ۷ اکتبر به کابینه جنگ دولت وی پیوست، در حالی انجام می شود که اختلافات میان جو بایدن رییس جمهور آمریکا و نتانیاهو بر سر چگونگی کاهش رنج فلسطینی ها در غزه و برنامه پس از جنگ برای این منطقه افزایش یافته است.

خبر مرتبط
تنش میان مشاور بنیامین نتانیاهو و خبرنگار سی ان ان در یک برنامه تلویزیونی

اقتصادنیوز: تنش لفظی میان مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و خبرنگار سی ان ان برای فرار از مسؤولیت کشتار میدان النابلسی در نوار غزه در برنامه تلویزیونی شکل گرفت.

یکی از مقامات حزب راست افراطی لیکود به رهبری نتانیاهو گفت که سفر گانتس بدون اجازه نخست وزیر این رژیم انجام شده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود که نتانیاهو "گفتگوی جدی" با گانتس داشته و به او گفته است که اسرائیل "فقط یک نخست وزیر" دارد.

به گفته حزب وحدت ملی اسرائیل، گانتس قرار است روز دوشنبه با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کند.

یکی دیگر از مقامات اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، گفت که سفر گانتس به منظور تقویت روابط با آمریکا، حمایت از جنگ اسرائیل و تلاش برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی است.

به گزارش ایرنا, بر اساس نظرسنجی به عمل آمده کانل ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پس از گذشت سه ماه و نیم از جنگ غزه، حزب «اردوگاه دولت» به ریاست بنی گانتز همچنان نسبت به لیکود به رهبری نتانیاهو پیشتاز است.

بر اساس این نظرسنجی، در صورتی که اکنون انتخابات مجدد برگزار شود، این نتایج بدست خواهد آمد: حزب «اردوگاه دولت» به ریاست گانتس: ۳۷ کرسی، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو: ۱۶ کرسی، حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید: ۱۴ کرسی، حزب شاس به ریاست آریه درعی: ۹ کرسی، حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن: ۹ کرسی، حزب «یهودیت توراتی»: ۷ کرسی، حزب «صهیونیسم مذهبی»: ۶ کرسی، «فهرست یکپارچه» به ریاست منصور عباس: ۵ کرسی، ائتلاف «احمد الطیبی و جبهه عربی»: ۵ کرسی و حزب «میرتس»: ۴ کرسی.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین نظرسنجی خود افزود: در رابطه با بهترین فرد برای سمت نخست وزیری هم در مقایسه دو نفر با یکدیگر این نتایج حاصل شده است: بنی گانتس ۴۸ درصد در مقابل نتانیاهو ۳۰ درصد، گادی آیزنکوت ۴۵ درصد در مقابل نتانیاهو ۳۲ درصد، یائیر لاپید ۳۶ درصد در مقابل نتانیاهو ۴۱ درصد.

این نظرسنجی در شرایطی صورت گرفته که اختلاف‌های موجود در کابینه رژیم صهیونیستی و اعضای کنونی گابینه جنگ از جمله بنی گانتس (وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) و یوآو گالانت (وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی) به اوج خود رسیده است تا جایی که به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نزدیک بود کار به درگیری فیزیکی بین نتانیاهو و گالانت بکشد.

از طرفی اختلاف بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو به حدی رسیده که وی در تظاهرات اخیر علیه کابینه در تل‌آویو شرکت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو