برای از بین بردن جای جوش چیکار کنیم؟ 6 روش ایده‌آل و سریع


برای از بین بردن جای جوش چیکار کنیم؟ 6 روش ایده‌آل و سریع

با وجود پیشرفت‌های علم پزشکی در سال‌های اخیر، هنوز علت و درمان قطعی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های بشر یعنی آکنه کشف نشده است. این بیماری عارضه سمجی مثل جای جوش دارد که ممکن است تا سال‌ها ما را همراهی کند و به همین دلیل است که افراد در هر سن و...

با وجود پیشرفت‌های علم پزشکی در سال‌های اخیر، هنوز علت و درمان قطعی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های بشر یعنی آکنه کشف نشده است. این بیماری عارضه سمجی مثل جای جوش دارد که ممکن است تا سال‌ها ما را همراهی کند و به همین دلیل است که افراد در هر سن و سالی به دنبال روش‌های از بین بردن جای جوش می‌گردند.

برای از بین بردن این عارضه روش‌های متنوعی وجود دارد که بسته به شرایط جسمی فرد و میزان مقاومت جوش‌ها، میزان تأثیرگذاری و کارکرد هر کدام متفاوت است. از روش‌های کم‌هزینه و ساده‌ای مثل ماسک‌ها و سرم‌های خانگی گرفته تا روش‌های مدرنی مثل لیزر در دسته روش‌های از بین بردن جای جوش قرار می‌گیرند. در این مقاله تعدادی از این روش‌های مؤثر را معرفی می‌کنیم و در انتها هم به معرفی یکی از معتبرترین مراکز لیزر جای جوش در تهران می‌پردازیم.

منظور از جای جوش چیست؟

جای جوش یک اصطلاح کلی است که خود به چند زیرشاخه تقسیم می‌شود. اگر بخواهیم بهترین روش از بین بردن جای جوش بدن و صورت را درست انتخاب کنیم، باید انواع جای جوش را بشناسیم. این عارضه به 3 دسته کلی لکه‌های قهوه‌ای، لکه‌های قرمز و اسکار جای جوش تقسیم می‌شود. در این میان، لکه‌های قهوه‌ای (هایپرپیگمنتیشن) و قرمز معمولاً سماجت کمتری دارند و راحت‌تر درمان می‌شوند. علاوه بر این، بروز این لکه‌ها بخشی از پروسه درمان جوش هم در نظر گرفته می‌شود.

برای از بین بردن جای جوش چیکار کنیم؟ 6 روش ایده‌آل و سریع

لکه‌های قهوه‌ای معمولاً با دست زدن به جوش و تلاش برای ترکاندن آن تشدید می‌شوند و دلیل بروز آن‌ها پخش شدن سلول‌های پوستی حاوی رنگ‌دانه به‌صورت نامنظم است. در مقابل اسکارها معمولاً پس از جوش‌های عمیق ایجاد می‌شوند و بر اساس شکل و میزان عمق، آن‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. اسکارها به درمان بلندمدت نیاز دارند و لیزر جای جوش در مراکز زیبایی معتبر، مؤثرترین و سریع‌ترین روش از بین بردن آن‌ها محسوب می‌شود.

برای از بین بردن جای جوش چیکار کنیم؟ 6 روش ایده‌آل و سریع

بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای جوش در خانه

معمولاً اگر عبارت «برای از بین بردن جای جوش چیکار کنیم» را در گوگل جستجو کنید، در بیشتر نتایج به‌دست‌آمده اول روش‌های خانگی به شما توصیه می‌شوند. این روش‌ها عوارض کمی دارند و دردسترس‌تر و ارزان‌تر از روش‌های شیمیایی و کلینیکی هستند. در ادامه با مؤثرترین روش‌های از بین بردن جای جوش در خانه آشنا می‌شوید:

محصولات طبیعی و گیاهی

ویتامین سی، روغن آرگان، روغن درخت چای و ژل آلوئه‌ورا از جمله موادی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لکه‌های قهوه‌ای و قرمز و تا حدودی اسکارهای جوش را درمان کنید. آب لیموترش تازه بهترین منبع ویتامین سی محسوب می‌شود که می‌توانید آن را با سفیده تخم‌مرغ ترکیب کنید و به عنوان ماسک برای از بین بردن جای جوش روی صورتتان بگذارید.

روغن آرگان، روغن درخت چای و ژل آلوئه‌ورا را هم به‌راحتی در داروخانه‌ها پیدا می‌شوند. آلوئه‌ورا تثبیت‌کننده ملانین در پوست است و ژل آن به از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش کمک می‌کند.

محصولات بدون نسخه

برخی از محصولات ضد آکنه و پمادهایی مثل ترتینوئین و تتراسایکلین را می‌توانید بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید. استفاده از پماد و کرم برای از بین بردن جای جوش تأثیر بیشتری نسبت به محصولات طبیعی دارد؛ فقط پیش از خرید باید به دستور مصرف و سازگاری آن‌ها با نوع پوستتان توجه کنید تا دچار عوارض جانبی نشوید.

روتین پوستی و تغذیه مناسب

برخلاف تصور عموم، هنوز تأثیر مصرف برخی از مواد غذایی (مثل آجیل و شکلات) روی تشدید آکنه از نظر علمی ثابت نشده است؛ اما اگر با خوردن برخی از خوراکی‌ها دچار جوش‌های بیشتری می‌شوید، قطع مصرف آن‌ها می‌تواند در درمان آکنه مؤثر باشد. شستشوی صورت در صبح‌ها و شب‌ها، استفاده از ضدآفتاب و کرم مرطوب‌کننده و ماسک‌های طبیعی و گیاهی سازگار با نوع پوست هم از جمله اقداماتی هستند که می‌توانید برای از بین بردن جای جوش در خانه انجام دهید.

برای از بین بردن جای جوش چیکار کنیم؟ 6 روش ایده‌آل و سریع

مدرن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های از بین بردن جای جوش

روش‌های زیر تأثیر زیادی برای از بین بردن جای جوش صورت و بدن دارند؛ اما پیش از استفاده از آن‌ها باید آکنه به‌صورت کامل و ریشه‌ای درمان شود تا مجبور به استفاده مجدد از آن‌ها نشوید و کارایی آن‌ها بیشتر شود.

لیزر جای جوش

لیزر جای جوش، سریع‌ترین و مؤثرترین روش از بین بردن جای جوش است که حتی اسکارهای شدید و عمیق را هم از بین می‌برد. البته برای مشاهده تأثیر کامل این روش باید حداقل 4 هفته صبر کنید و جلسات لیزردرمانی را به‌صورت منظم ادامه دهید.

میزان تأثیر این روش به سن و شرایط فرد هم بستگی دارد؛ چون میزان کلاژن‌سازی در پوست را تحریک می کند و از آنجایی که میزان کلاژن‌سازی پوست در سن 30 به بالا کند می شود، افرادی که بیشتر از 30 سال سن دارند ممکن است تأثیر این روش را دیرتر مشاهده کنند. قیمت لیزر پوست برای جای جوش به شدت و تعداد جای جوش ها، تعداد جلسات مورد نیاز، نوع تکنولوژی مورد استفاده و سایر خدمات جانبی مورد نیاز مثل اندو لیفت صورت بستگی دارد.

سابسیژن

سابسیژن یکی از روش‌های کم تهاجمی برای رفع جای جوش صورت است که در آن از وسیله‌ای با نام پانچ اکسیزیون استفاده می‌شود. این وسیله اسکارهای روی پوست را جدا می‌کند و بعد پزشک با استفاده از بخیه یا پیوند پوست را ترمیم می‌کند. این تکنیک با کمی درد و ناراحتی همراه است.

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ 2 روش تقریباً مشابه برای از بین بردن جای جوش صورت و بدن هستند. در میکرونیدلنیگ از دستگاهی مجهز به کریستال‌های اکسید آلومینیوم برای لایه‌برداری و تحریک کلاژن‌سازی پوست استفاده می‌شود، درحالی‌که در مزونیدلینگ این کار به وسیله دستگاهی مشابه (مجهز به سوزن) و تزریق زیر پوستی صورت می‌گیرد. هر 2 روش عوارضی مثل درد و خون‌ریزی را به دنبال دارند.

لایه‌برداری شیمیایی (پیلینگ)

این روش نسخه قوی‌تر استفاده از کرم برای از بین بردن جای جوش است و در آن از ترکیبات شیمیایی قوی برای برداشتن لایه سطحی پوست و تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. التهاب، قرمزی، حساسیت موقت به نور و … از عوارض این روش است و علاوه بر این، بیشتر برای اسکارهای کم‌عمق و رفع لکه‌های قهوه‌ای جای جوش کاربرد دارد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر و بوتاکس یکی دیگر از روش‌های کم عارضه و مؤثر برای رفع جای جوش است که بیشتر برای درمان اسکارهای آکنه کاربرد دارد. در این روش از تزریق موادی مثل سم بوتولینوم (بوتاکس) کورتیکواستروئید، هیالورونیک اسید و … برای مسطح کردن فرورفتگی‌های پوست استفاده می‌شود.

مرکز زیبایی الف؛ مجهزترین مرکز لیزر جای جوش

مرکز زیبایی پوست و موی الف از معتبرترین مراکز زیبایی در تهران است که در آن لیزردرمانی و تزریق فیلر با تجهیزات مدرن و تکنولوژی روز انجام می‌شود. در مرکز الف از دستگاه‌های مختلف به منظور از بین بردن جای جوش بدن و صورت استفاده می‌شود و متخصصان این مرکز پس از مشاوره و بررسی وضعیت جای جوش‌های شما، دستگاه متناسب با شرایط و نوع پوست شما را انتخاب می‌کنند. همچنین در مرکز زیبایی الف از بوتاکس‌های باکیفیت برای تزریق فیلر استفاده می‌شود.

برای مشاوره و رزرو وقت لیزر جای جوش و اطلاع از تعرفه خدمات مثل هزینه لیزر موهای زائد، می‌توانید با شماره‌هایی که در پایین همین صفحه درج شده تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طبیعت زیبای خوزستان