در سازمان بورس چه می‌گذرد؟ / دوره مدیریت عشقی تمام شد؟


در سازمان بورس چه می‌گذرد؟ / دوره مدیریت عشقی تمام شد؟

سازمان بورس امروز میزبان نشستی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اصحاب رسانه بود. با این حال، اگرچه نام مجید عشقی در میان سخنرانان این نشست قرار داشت اما او بدون اینکه پشت تریبون حاضر شود، تنها مدت کوتاهی در سالن نشست حضور داشت و سپس نشست را ترک کرد. این رویکرد گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر مدیریت در سازمان بورس را تقویت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وضعیت بازار سهام و رکود چندین‌ماهه بورس، برای مجید عشقی دردسرساز شده است. تحمیل مصوبات ضدبازار و خلاف منافع شرکت‌ها و سهامداران از سوی دولت به پیکر نحیف بازار سرمایه، در دوره عشقی شدت گرفته و عملکرد سازمان تحت امر او به‌عنوان رگولاتور بازار سرمایه مورد انتقادات زیادی است.

طی ماه‌های اخیر، فعالان بازار سرمایه بارها خواستار برکناری او از سمت ریاست سازمان شده‌اند و حتی برای رسیدن به این هدف، کمپین تشکیل داده‌اند. با این حال عشقی تا این لحظه در سمت ریاست دوام آورده و هنوز بر همین منصب است. اما با نزدیک شدن به پایان دوره قانونی ریاست او، حالا این سوال مطرح است که آیا دوره عشقی تمام شده است و دوباره ابقا نخواهد شد؟

بر اساس قانون، رئیس سازمان بورس برای یک دوره 2.5 ساله تعیین می‌شود و بر همین مبنا، 21 اسفند امسال، دوره ریاست مجید عشقی به پایان می‌رسد. اگرچه بر اساس قانون، ریاست سازمان برای یک دوره 2.5 ساله دیگر قابل تمدید است اما به نظر می‌رسد هیات مدیره سازمان بورس این تصمیم را در مورد مجید عشقی ندارند.

رفتار امروز عشقی در نهمسن نشست مالی اسلامی نیز بر این گمانه‌زنی‌ها افزوده است. پیشتر نیز نام‌هایی از جمله نام محمد رضوانی‌فر برای جایگزینی او بر سر زبان‌ها افتاده بود. اگرچه این گمانه‌ها تایید یا تکذیب نشده است اما سرنوشت 2.5 سال آینده سازمان بورس و بازار سرمایه تا کمتر از یک هفته دیگر روشن می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق