هشدار پلیس برای پیامک کلاهبرداری واریز سود سهام عدالت


هشدار پلیس برای پیامک کلاهبرداری واریز سود سهام عدالت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری در پوشش ارسال لینک‌های آلوده با موضوع واریز سود سهام عدالت هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی محمد رجبی گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند. در این میان یکی از روش‌ها ارسال لینک‌های آلوده است که هر بار تحت عناوین و بهانه‌های مختلف برای کاربران ارسال می‌شود. این لینک‌ها در واقع یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران ایجاد می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان هدایت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در تازه‌ترین این شگردها، مجرمان سایبری اقدام به ارسال لینک‌های جعلی و آلوده برای کاربران با موضوع واریز سود سهام عدالت کرده‌اند. بهانه‌ای که یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمان سایبری است و هر چند وقت یکبار تکرار می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا ادامه داد: در همین راستا لازم است که کاربران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بر روی لینک‌هایی که با موضوع سهام عدالت چه به صورت پیامکی و چه در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود کلیک نکرده و پیام را حذف کنند. اخبار مربوط به سهام عدالت را از طریق رسانه‌های رسمی و سامانه رسمی خود آن پیگیری کنند.

رجبی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا نیز نسبت به گشت‌زنی در فضای مجازی و بررسی گزارش‌های مردمی اقدام خواهند کرد و علاوه بر مواردی که فردی که اقدام به شکایت کرده باشد، با موارد جرائم آشکار نیز برخورد خواهند کرد.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا