پیش‌بینی بورس فردا 15 اسفند 1402 / توقف شاخص کل پس از رشد 90 هزار واحدی


پیش‌بینی بورس فردا 15 اسفند 1402 / توقف شاخص کل پس از رشد 90 هزار واحدی

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از رشد در دو روز ابتدایی هفته جاری که رقمی بیش از 90 هزار واحدی را به خود دید در پایان معاملات روز جاری کمی عقب نشست و با افت 6900 واحدی کار را به پایان برد.

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با افت 6900 واحدی همراه شد و رقم شاخص به عدد 2 میلیون و 140 هزار واحد رسید تا بازار بورس اوراق بهادار با این رشد های چند روز اخیر به ابتدای زمستان سال جاری بازگردد.

با تضمین اصل پول و تعهد به پرداخت سود سرمایه گذاری کنید

به این معنی که هر چه شاخص در این روز ها رویه مناسب و رخ مثبتی را به خود بگیرد تنها افت های خود را جبران کرده است. با این تفاوت که زمان و تورم را نیز نتوانسته است جبران کند. برای جبران این افت ها شاخص باید در مدت زمان کمتر مسافت بیشتری را به عنوان رشد به خود ببیند.

این در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد که مسئولان آن را قبول ندارند در روزهای اخیر صعودی بوده است. بازار رمز ارز نیز با پرچم داری بیت کوین رقمی بیش از 65 هزار دلار را به خود گرفته است تا کسانی که از بازار سرمایه خارج شده و به این بازار کوچ کرده‌اند احساس رضایت بیشتری را نسبت به این تصمیم خود داشته باشند.

نماد خودرو و مبین نمادهایی بودند که امروز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند . ایران خودرو با ارزش معاملاتی 410 میلیارد تومانی به تنهایی بار بیشتری از ارزش معاملات امروز را به دوش کشید و با حجمی بیش از 1.4 میلیارد برگ سهم ارزش معاملاتی این گروه را به رقم یک هزار و 169 میلیارد تومان برساند که این رقم در مقایسه با ارزش معاملاتی گروه بانکی که در رتبه برتر ارزش معاملاتی روز جاری قرار گرفته است فاصله خیلی معنا داری را به خود گرفته است.

بانکی‌ها با ارزش معاملاتی در حدود 328 میلیارد تومان در جایگاه دوم و فلزات اساسی با ارزش معاملاتی بیش از 325 میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

بانک مرکزی عنوان داشته است که از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن با هدف تنظیم بازار اجاره مسکن و حمایت از مستاجرین به ۳۹۳ هزار و ۸۵۰ نفر از متقاضیان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

معاون بازار برق ایران با اشاره به اینکه امکان حضور مشترکان قراردادی بالای یک مگاوات در بورس انرژی فراهم شده است، گفت: تا پایان سال جاری میزان فروش برق به مصرف کنندگان بالای یک مگاوات به 50 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسد.

اما در خصوص انتخابات آمریکا این طور خبر می رشد که در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، نیکی هیلی موفق شد در واشنگتن دی‌سی بالاتر از ترامپ قرار گیرد.

گاردین نوشت: نیکی هیلی همچنان با مسیر دشواری برای پیروزی حزب جمهوری‌خواه مواجه است زیرا نباید فراموش کرد که در انتخابات مقدماتی پیشین در سایر ایالت‌های آمریکا، دونالد ترامپ چهره پیشتاز بوده و با اختلاف بسیار زیادی پیروز انتخابات شده بود.

انتخاب نیز این طور نوشته است که رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان این که بر اساس آماری که سازمان نظام پرستاری دارد سالانه بیش از ۲۷۰۰ نفر پرستار مهاجرت می‌کنند که زنگ خطری جدی برای نظام سلامت است، گفت: جامعه پرستاری جزو ارزشمندترین نیرو‌های حوزه سلامت هستند و در همین راستا بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین است و این موضوعی است که برای همه اقشار جامعه باید حائز اهمیت داشته باشد.

بررسی تکنیکالی شاخص گل بورس اوراق بهادار تهران

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز روی عدد 7 هزار و 424 همتی ایستاده است و شاخص کل نیز پس از رشد بیش از 90 هزار واحدی آن هم ظرف دو روز کاری امروز افت 6900 واحدی را دید البته که خیلی از فعالان بازار این موضع را طبیعی می‌دانند که پس از رشدهای سنگین یا به طور عکس افت‌های سنگین برگشت‌های کوچکی وجود دارد اما باید دید که روند بازار می‌تواند همچنان ادامه دار باشد یا خیر؟

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همانطور که در روزهای قبل صحبت کردیم در محدوده میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه خود قرار دارد و برای عبور از این مقاومت ها که خود نشانه ای خوب و کلاسیکی برای تغییر جهت بازار است به انرژی به نام ارزش معاملات بالا نیاز دارد.

البته که بازار با این رشد خود به ابتدای زمستان سال جاری برگشت است و برای برگشت شاخص به عدد ابتدای سال 1402 و همچنین جبران افت های ناشی از تورم و سایر بازار های موازی باید با سرعت بیشتری این موانع را از سر راه بردارد که خیلی ها هنوز به این موضوع امیدوار نیستند و این را از ارزش معاملاتی می تواند دید.

پیش‌بینی بورس فردا 15 اسفند 1402 / توقف شاخص کل پس از رشد 90 هزار واحدی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها