الجزایر: محکومیت، کشتار جمعی در غزه را متوقف نمی‌کند/ باید فشارها به اسرائیل افزایش یابد


الجزایر: محکومیت، کشتار جمعی در غزه را متوقف نمی‌کند/ باید فشارها به اسرائیل افزایش یابد

اقتصادنیوز: وزیر خارجه الجزایر در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت: محکومیت کشتار جمعی فلسطینیان در نوار غزه به تنهایی مانع از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، احمد عطاف وزیر خارجه الجزایر در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در جده اعلام کرد: محکومیت و ابراز انزجار، کشتار جمعی در نوار غزه را متوقف نمی‌کند و باید فشارها به اشغالگران اسرائیلی افزایش یابد.

عطاف ادامه داد: ما متاسفیم که در پیش‌نویس بیانیه پیش روی ما اقدامی جدی وجود ندارد و این موضوع نشست امروز ما را از دستیابی به هدف‌هایش دور می‌دارد.

عبدالله علی عبدالله الیحیا وزیر خارجه کویت نیز اعلام کرد که جامعه بین‌الملل باید برای دستیابی به راه حلی فراگیر و منصفانه و همچنین بازدارندگی رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر به این رژیم فشار بیاورد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز بیان کرد: اسرائیل از کمک‌های بشردوستانه به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. صدها هزار نفر در غزه در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند.

خبر مرتبط
چه سندهای همکاری مشترکی بین ایران و الجزایر و امضا شد؟

اقتصادنیوز: مقامات ایران و الجزایر در حضور روسای جمهور ۲ کشور، ۶ سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضاء کردند.

وی با اشاره به قصد رژیم صهیونیستی برای اعمال محدودیت‌های ویژه در ماه مبارک رمضان افزود: نباید محدودیت‌هایی که اسرائیل نسبت به مسجدالاقصی در ماه رمضان اعمال می‌کند، پذیرفته شود.

ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش نیز اعلام کرد: اسرائیل به مجازات جمعی فلسطینیان در نوار غزه دست می‌زند و به کوچاندن اجباری آنان مبادرت می‌ورزد.

خبر مرتبط
اعلام آمادگی رئیسی برای گسترش ارتباطات فرهنگی میان ایران و الجزایر

اقتصادنیوز: رئیسی در مسجد جامع الجزایر گفت: از دیگر کارکردهای مهم مساجد ایجاد وحدت و انسجام میان امت اسلامی است که مساجد می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

وی افزود: آرامش فراگیر به آتش‌بس دائم در غزه، اجازه ورود کمک‌ها، نپذیرفتن کوچاندن فلسطینیان و احیای روند عملیات صلح نیازمند است.

سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور قطر در امور خارجه نیز گفت: بار دیگر سیاست مجازات جمعی اشغالگران در حق غیرنظامیان نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

نبیل عمار وزیر خارجه تونس نیز اعلام کرد: باید در راستای حمایت از حق ملت فلسطین در برپایی کشور مستقلشان به پایتختی قدس شریف اقدام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان