6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!


اگر به دنبال کلکسیون متفاوتی از گیاهان آپارتمانی هستید می‌توانید مجموعه‌ای از گیاهان شبیه هندوانه در خانه خود جمع آوری کنید.

انواع مختلفی از گیاهانی شبیه هندوانه وجود دارد که می‌توانید از بین آنها برای زیباتر کردن فضای سبز داخل منزلتان یکی را انتخاب کنید. کوچک و بزرگ، کاملا شبیه هندوانه یا کمی شبیه به آن. همه این‌ها گیاهان گزینه‌هایی هستند که دکوراسیون خانه‌تان را دلربا خواهند کرد. بنابراین با ۶ گیاه آپارتمانی با برگ‌هایی شبیه هندوانه همراه ما باشید.

گیاهانی که شبیه هندوانه هستند

بیشتر بخوانید: تنفس پاک در آپارتمان: گیاهانی برای تصفیه دود سیگار در فضای بسته

۱. سروپژیا

6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

این ساکولنت دنباله دار برگ هایی با الگوی منحصر به فرد شبیه پوست هندوانه دارد. سروپژیا گیاهی است که بیشتر به صورت آویز استفاده می شود و بر عکس دیگر گیاهان گوشتی در نور کم بسیار مقاوم است. طول شاخه های این گیاه غالبا به بیش از ۲ متر می‌رسد.

گلهای کوچک و فانوس مانند سروپژیا معمولا در اواخر تابستان ظاهر می شوند. این گیاه به آب زیاد احتیاج ندارد و تا چند هفته، میتواند بدون آب زندگی نماید. بر گهای سروپژیا مخلوطی از رنگهای سبز و سفید می باشد که شبیه هندوانه است.

۲. پپرومیا آرگریا

6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

برگ‌های پیرومیا مثل هندوانه‌های کوچکی هستند که یکی از گونه‌های بسیار محبوب قاشقی‌هاست که به خاطر نقش‌ و نگارهای زیبای روی برگ‌هایش شناخته شده است. در واقع این نقش‌ها شبیه به خطوط روی پوست هندوانه‌اند. این گونه برگ‌های سبز تیره دارد و خطوط نقره‌ای زیبا از مرکز برگ به سمت لبه‌های آن ادامه پیدا کرده است.

۳. بگونیا کاپراتا

6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

پپرومیا کاپراتا (پپرومیا چروک) گیاهی لوکس و از خانواده ی فلفل هاست و شکل هندوانه است. این گیاه دارای بیش از ۱۰۰۰ گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز بالارونده است . ارتفاع آن به حدود ۸ تا ۲۵ سانتی متر و گسترش آن ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر می رسد. گیاه دارای برگ های زیادی است، به رنگ صورتی کم رنگ و قلبی شکل است که از قسمت مرکزی گیاه بیرون می آیند.

بیشتر بخوانید: معجزه رشد گیاهان آپارتمانی با آب جلبک زده | از آب‌های سبز برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید

۴. فیتونیا

6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

گیاهان فیتونیا دارای برگ‌هایی با رگبرگ‌های پیچیده و طرح‌هایی هستند که می‌تواند شبیه پوست هندوانه باشد. آنها در رنگ های مختلف از جمله سبز، صورتی و قرمز موجود هستند. این گیاه نیاز به رطوبت بالا و خاکی نمناک دارد. فیتونیا همچنین به هرس کردن نیاز دارد تا همیشه پرپشت به نظر بیاید.

چند ماه بعد از اینکه گیاه در گلدان جدیدش قرار گرفت، دادن کمی کود برای جبران مواد مغذی، کمک زیادی به رشد گیاه می‌کند. ونکته مثبت دیگر این گیاه آن است که کاملا بی خطر و غیر سمی است و آسیبی به حیوانات خانگی نمی‌زند.

۵. دیسکیدیا آواتا

6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

دیسکیدیا آواتا با اینکه ظاهر تقریباً متفاوتی دارد اما یکی دیگر از گیاهان خانواده هویاست. همین تفاوت باعث شده به این گیاه بیشتر توجه شود و معمولاً علاقمندان به هویا حتماً از dischidia ovata نگهداری می‌کنند. مانند اکثر گیاهان هم خانواده خود به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد. در مکان های با نور کم فاصله بین برگ ها زیاد می‌شود و ساقه ها علفی رشد می‌کنند. در این حالت از نور لامپ های رشد کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: گیاهانتان را نجات دهید: ۵ مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آنها

۶. پلیونیا

6 گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

گیاه پلونیا یکی از گیاهان زینتی و سبزه‌ای با ریشه در مناطق گرمسیری است. این گیاه به خاطر رشد سریع و خصوصیات خود بسیار محبوب در جهان باغبانی و جنگل‌کاری شده است. یکی از ویژگی‌های برجسته پلونیا رشد سریع آن است. این گیاه در مقایسه با بسیاری از گونه‌های گیاهی، در مدت زمان کوتاهی به ارتفاع بالا می‌رسد و به سرعت برگ‌ها و ساقه‌های جدیدی تولید می‌کند. برای بهترین رنگ و رشد برگ، نور غیر مستقیم و روشن زیادی به آن بدهید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیاهان آپارتمانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک