پایان بورس امروز 16 اسفند 1402 / بورس به تنظیمات کارخانه بازگشت!


پایان بورس امروز 16 اسفند 1402 / بورس به تنظیمات کارخانه بازگشت!

معاملات بورس امروز در حالی آغاز شد که از همان ابتدای کار،قیمت مچ معاملات روند نزولی را در پیش گرفت. این روند تا پایان بورس پیش رفت و سبب شد تا شاخص‌های بورسی پس از یک هفته صعود، کاهش ارتفاع دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش 6 هزار و 489 واحدی که معادل 0.3 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 165 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز نزولی بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هزار و 114 واحد که معادل 0.15 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 738 هزار و 640 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری حجم معاملات را هفت میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 836 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز 16 اسفند 1402 / بورس به تنظیمات کارخانه بازگشت!

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز معاملاتی گذشته شاخص ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 92 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 91 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز، سه سهم فن‌افزار، شپنا و وپارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وپارس، شستا و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

حریل با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدشت نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فن‌افزار، ذوب و تاپیکو تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های فن‌افزار، ذوب و شاراک ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خاور، حکشتی و فخوز خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خبازرس، لازما و کسرام رقم خورد. همچنین فخوز در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بساما بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو