آقای رئیس جمهور از مدارس روستایی و سیل زده سیستان و بلوچستان هم دیدن کنید / آنها را آب برده است ! + فیلم


آقای رئیس جمهور از مدارس روستایی و سیل زده سیستان و بلوچستان هم دیدن کنید / آنها را آب برده است ! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی آفرین، مدیر-آموزگار مدرسه روستای مردان حیدری از بخش مرکزی چابهار‌ در گفت و گو با رکنا گفت: مدرسه ابتدایی روستای مردان حیدری، چند پایه است....

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی آفرین، مدیر-آموزگار مدرسه روستای مردان حیدری از بخش مرکزی چابهار‌ در گفت و گو با رکنا گفت: مدرسه ابتدایی روستای مردان حیدری، چند پایه است. این مدرسه، 37 دانش آموز از پایه های اول تا ششم دارد. پایه های اول، دوم و ششم را من اداره می کنم؛ همچنین اداره پایه های سوم، چهارم و پنجم را آقای پذیرش بر عهده گرفته است.

معلمی در روستایی در چابهار که با قایق خود را به مدرسه رساند

وی در ادامه تاکید کرد: این مدرسه فقط دو کلاس دارد و دفتری هم برای معلم و مدیر ندارد. دیروز راه ها بازگشایی شدند و حالا می توانیم با موتور تا مدرسه تردد کنیم. به سبب جاری شدن سیل در روز جمعه، شنبه نتوانستم به مدرسه بروم. اهالی روستا برایم فیلم فرستاده بودند که دور تا دور مدرسه کاملا در محاصره آب قرار گرفته است و امکان تردد وجود ندارد؛ ولی روزهای یکشنبه و دوشنبه را با قایق به مدرسه رفتم ولی همکارم که از روستای دیگری می آمد، نتوانست خودش را به مدرسه برساند.

آقای رئیس جمهور از مدارس روستایی و سیل زده سیستان و بلوچستان هم دیدن کنید / آنها را آب برده است ! + فیلم

این مدیر-آموزگار با اشاره به اینکه دانش آموزان از دو روستای میرآباد و مردان حیدری خود را به این مدرسه می رسانند گفت: روستای میرآباد تا اینجا راه بیشتری دارد و دانش آموزان تا الان نتوانسته اند به مدرسه بیایند ولی مسئولان قول داده اند که راه برای آنها بازگشایی شود؛ ولی دانش آموزان روستای مردان حیدری که راهش تا مدرسه نزدیک تر است توانسته اند به مدرسه بیایند و در کلاس ها شرکت کنند.

مدرسه ای که تنها آبسردکنش هم به خاطر سیل سوخت!

علی آفرین در پاسخ به اینکه چه میزان خسارت به تجهیزات مدرسه وارد شده است و آیا آبگرفتگی در حیاط مدرسه همچنان وجود دارد یا خیر گفت: مدرسه ما اصلا حیاط ندارد! سقف مدرسه خراب است و به جای اینکه باران به سقف مدرسه بخورد، روی سربچه ها می ریزد. ای کاش تجهیزات می داشتیم و بعد روی میزان خسارت آنها حرف می زدیم. ما فقط یک تخته داریم و یک کمد شکسته داریم که پرونده دانش آموزان در آن قرار دارد. همچنین دفتر حضور و غیاب بچه ها هم آب خورده است و می بایست برگه های جدید برای آن تهیه کنم. یک آبسردکن هم داشتیم که در آن آب رفته بود و وقتی که دیروز می خواستیم آن را به برق بزنیم، از کار افتاد.

بچه ها آرزوی درس خواندن در یک کلاس درس استاندارد را دارند

وی در پایان اشاره ای به وضعیت اینترنت در آن منطقه کرد و گفت: اینترنت دو روز قطع بود ولی الان وصل است. دانش آموزان نیز دسترسی به تلفن همراه و اینترنت ندارند. بچه های این مدرسه هم مکتب خانه را تجربه کرده اند و هم درس خواندن در کانکس را! آنها آرزوی درس خواندن در یک کلاس استاندارد را دارند ولی شرایط اینگونه است. یک مدرسه خیرساز رو به روی مدرسه ما قرار دارد که ساخت آن تا کنون 85 درصد پیشرفت داشته است ولی مشخص نیست چه زمانی به بهره برداری می رسد. امیدواریم ساخت این مدرسه زودتر به نتیجه برسد و ما از این شرایط خارج شویم.


آقای رئیس جمهور از مدارس روستایی و سیل زده سیستان و بلوچستان هم دیدن کنید / آنها را آب برده است ! + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید