اعتراف صهیونیست‌ها به «درجا زدن» ارتش اسرائیل در جنگ غزه


اعتراف صهیونیست‌ها به «درجا زدن» ارتش اسرائیل در جنگ غزه

بعد از گذشت ۵ ماه از جنگ بیهوده اشغالگران در غزه، شواهد حاکی از آن است که خودِ صهیونیست‌ها هم به درجا زدن ارتش اسرائیل در این جنگ و گیر افتادن آن در همه جبهه‌ها اعتراف می‌کنند.

اعتراف صهیونیست‌ها به «درجا زدن» ارتش اسرائیل در جنگ غزه

به گزارش راهبرد معاصر؛درحالی که با گذشت 5 ماه از جنگ فرسایشی رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم حتی یک دستاورد نظامی هم کسب نکرده، رسانه‌ها و کارشناسان اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند که ارتش این رژیم بعد از ماه‌ها عملیات زمینی در غزه دست خالی برگردد.

«آلون بن دیوید» خبرنگار امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که در پایان ماه پنجم جنگ، اسرائیل در جنوب (غزه) و همچنین در شمال (جبهه درگیری با حزب‌الله) گیر افتاده است.

وی افزود، ارتش اسرائیل درواقع درحال قمار بازی کردن بوده و همه کار‌ت‌هایش را برای تعقیب «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه خرج کرده است و شاهد کاهش توان آن (ارتش اسرائیل) در سطح مهمات جنگی و نیز مشروعیت بین‌المللی هستیم و از سوی دیگر نیروهای ارتش هم در وضعیت فرسایشی قرار دارند.

«راویو دروکر» تحلیلگر سیاسی صهیونیست‌ هم به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که وضعیت درجا زدن و ناتوانی ارتش اسرائیل در حل مشکلات خود غیرقابل توصیف است.

این کارشناس صهیونیست در گفت‌وگو با روزنامه عبری هاآرتص اظهار داشت که بعد از گذشت دو ماه مانور زمینی در نوار غزه عبارت «درجا زدن» دوباره در محافل اسرائیلی ظاهر شده است. در طول جنگ دوم با لبنان در سال 2006 که 33 روز طول کشید، عبارت درجا زدن در استودیوهای تلویزیونی و مطبوعات اسرائیلی جا افتاد و این درحالی بود که در آن زمان بعد از دو هفته و نیم از این عبارت درباره ارتش استفاده کردیم. اما به نظر می‌رسد این بار در جنگ غزه صبر اسرائیلی‌ها بیشتر شده است.

وی ادامه داد، در این میان «بنی‌گانتس» و «گادی آیزنکوت» 2 عضو ارشد کابینه جنگی اسرائیل با کمک به طرح ارتش اسرائیل برای جنگی بی‌پایان اشتباه کردند؛ زیرا چنین طرحی هرگز در عصر مدرن برای رژیمی که می‌خواهد ساکنان آن زندگی طبیعی داشته باشند تعریف نشده است.

تحلیلگر مذکور صهیونیست در ادامه به اختلافات سیاسی داخلی سران صهیونیست درباره پرونده تبادل اسرا اشاره و اعلام کرد که اطلاعاتِ افشا شده حاکی از سخت‌تر شدن مواضع حماس بوده و نشان می‌دهد که حماس سقف خواسته‌های خود را از چارچوب توافق پاریس بالاتر برده است.

وی در پایان گفت، نتانیاهو به خوبی از نوع وضعیتی که در آن قرار خواهد گرفت آگاه است و می‌داند که همه وزرای کابینه جنگی از توافق حمایت می‌کنند و اگر در مذاکرات قاهره توافقی حاصل شود به معنای سقوط ائتلاف نتانیاهو است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید