سی ان ان: کاروان رئیس‌جمهور اوکراین و نخست وزیر یونان با موشک روسی هدف قرار گرفت


سی ان ان: کاروان رئیس‌جمهور اوکراین و نخست وزیر یونان با موشک روسی هدف قرار گرفت

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که موشک روسی که روز چهارشنبه پنج نفر را در شهر بندری اودسا در دریای سیاه کشت، تنها در ۵۰۰ متری کاروان حامل ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و کیریاکوس میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان فرود آمد.

سی ان ان: کاروان رئیس‌جمهور اوکراین و نخست وزیر یونان با موشک روسی هدف قرار گرفت

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیمیترو پلتنچوک سخنگوی نیروی دریایی اوکراین به سی ان ان گفت که در این حمله پنج نفر کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند، اما به هیچ یک از سران دو کشور آسیبی نرسیده است.

زلنسکی و میتسوتاکیس بعد از این حادثه با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کردند. رئیس جمهور اوکراین به خبرنگاران، گفت: این حمله به اندازه کافی به ما نزدیک بود تا به وضوح واقعیت جنگ را حس کنیم. اکنون متوجه می‌شوید که ما با چه کسی طرف هستیم. آن‌ها برای پیروزی در این جنگ از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه من هنوز از جزئیات این حمله اطلاع ندارم، اما می‌دانم که طی آن تعدادی از هموطنان ما کشته و مجروح شدند، تاکید کرد: ما باید قبل از هر چیز بتوانیم از خود دفاع کنیم و بهترین راه انجام این کار، استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی است.

نخست‌وزیر یونان نیز در جریان این کنفرانس خبری مشترک با اشاره به اینکه پیش از شنیدن صدای آژیر حمله هوایی به همراه رئیس جمهور اوکراین از نقاط مختلف اودسا بازدید کرده بودم، گفت: این شهر در پی حملات روسیه صدمات زیادی را در طول ماه‌های گذشته متحمل شده است.

میتسوتاکیس با بیان اینکه اندکی پس از اتمام بازدید از اودسا، هنگامی که سوار ماشین‌هایمان می‌شدیم، صدای یک انفجار بزرگ را شنیدیم، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این اتفاق برای ما بهترین و واضح‌ترین یادآوری است که یک جنگ واقعی در اینجا در جریان است. هر زمان جنگی رخ می‌دهد، نه تنها سربازان حاضر در جبهه‌های نبرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه بر شهروندان بی‌گناه نیز تأثیر می‌گذارد.

به نوشته سی ان ان، زلنسکی اغلب سفر‌های پرخطری را به خطوط مقدم جبهه جنگ در برنامه کاری خود دارد و در طول بیش از ۲ سال جنگ با روسیه از ده‌ها رهبر جهان در اوکراین میزبانی کرده است، اما حمله روز چهارشنبه یکی از نزدیک‌ترین حملاتی بود که رئیس‌جمهور اوکراین خطر آن را تجربه کرد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است