نحوه تمیز کردن درب شیشه‌ای فر با دو روش کاربردی


نحوه تمیز کردن درب شیشه‌ای فر با دو روش کاربردی

اگر در حال خانه تکانی هستید و حالا نوبت به تمیز کردن فر رسیده است؛ با این ترفندها می‌توانید درب شیشه ای فر را مثل روز اول آن تمیز کنید تا هیچ چربی روی آن نباشد.

تمیز کردن درب شیشه‌ای فر بخش مهمی از فرایند نگهداری دستگاه برای جلوگیری از تجمع کثیفی و چربی‌های روی آن است. شما هر بار که درون فرتان یک غذا درست می‌کنید؛ ذرات چربی و کثیفی‌ها روی درب شیشه ای آن قرار می‌گیرد و به مرور این چربی‌ها سوخته شده و تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد شد.

برای تمیز کردن درب شیشه‌ای فر شما دو راه دارید. یا می‌توانید شیشه یا درب فر را جدا کنید و یا به همان صورت درب فر را تمیز کنید که ما روش اول را توصیه می‌کنیم.

تمیز کردن درب شیشه‌ای فر با جدا کردن شیشه و درب

نحوه تمیز کردن درب شیشه‌ای فر با دو روش کاربردیتمیز کردن چربی‌ها روی شیشه فر

در ابتدا مطمئن شوید که فر خاموش است و آن را از برق کشیده اید.

سپس درب فر را باز کنید و آن را روی پای خود قرار دهید تا از بالای در باز شود. پاهای شما در صورت افتادن شیشه از شیشه محافظت خواهد کرد. شیشه‌های فر به صورت دو جداره هستند و شما باید یک سمت شیشه آن را از داخل جدا کنید.

شیشه فر را به آرامی جدا کنید تا بتوانید درون آن را جارو برقی بکشید. از سری کوچک جارو برقی استفاده کنید تا فضای بین شیشه‌ها را به خوبی تمیز کند.

در برخی از مدل‌های فر، می‌توانید کل درب را جدا کنید تا بین دو شیشه تمیز شود. قبل از شروع کار دفترچه فر را مطالعه کنید.

با نگه داشتن درب فر با زاویه ۷۵ درجه، شما و یک شخص دیگر قادر هستید در را به سمت بالا بلغزانید و از فر جدا کنید. مراقب باشید درب فر سنگین است.

درب فر را روی یک سطح محکم قرار دهید، مانند یک میز که روی آن را یک پارچه گذاشته اسد.

از یک برس برای تمیز کردن بخش‌های مختلف فر استفاده کنید. درب فر را تمیز کنید و سپس سطح آن را با یک پارچه خشک و بدون پرز پاک کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ روش تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین، سرکه و لیموترش

محلول مناسب برای تمیز کردن چربی‌ها روی شیشه فر

نحوه تمیز کردن درب شیشه‌ای فر با دو روش کاربردیتمیز کردن چربی‌ها روی شیشه فر

بهترین راه برای تمیز کردن شیشه فر، استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه است.

در ابتدا مقداری جوش شیرین روی قسمت‌های کثیف بپاشید. سپس، یک قسمت سرکه را به یک قسمت آب در یک ظرف ریخته و روی جوش شیرین اسپری کنید. جوش شیرین حباب‌هایی می‌زند.

صبر کنید و سپس با یک اسکاج غیر ساینده شیشه را تمیز کرده و با یک پارچه مرطوب آن پاک کنید. در نهایت می‌توانید از شیشه پاک کن برای براق کردن شیشه فر استفاده کنید.

احتیاط کنید که هنگام باز کردن درب فر، پیچ‌ها را در جای مناسب خود قرار دهید. قبل از بستن در، مطمئن شوید که پیچ‌ها سفت شده اند و شیشه محکم است.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سینی فر با مواد خانگی و شیمیایی

چگونه درب شیشه‌ای فر را بدون جدا کردن آن تمیز کنیم؟

اگر نمی‌توانید شیشه یا درب شیشه ای فر را جدا کنید؛ نگران نباشید. بدون جدا کردن آن نیز می‌توانید شیشه فر را تمیز کنید. ابتدا مطمئن شوید فر خاموش است و داغ نیست.

با جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید. دستکش دستتان کرده و خمیر را روی قسمت‌های کثیف قرار دهید. بیست دقیقه صبر کنید تا خمیر اثر تمیز کنندگی خود را گذارد.

اگر زمان دارید می‌توانید صبر کنید تا یک شب بماند. توجه داشته باشید که مخلوط با جذب کثیفی، تیره می‌شود. حالا خمیر را با یک پارچه گرم و مرطوب پاک کنید.

اگر درب شیشه ای فر هنوز کثیف است یا رگه‌هایی از کثیفی روی آن دیده می‌شود، یک قطره مایع ظرف شویی را روی یک پارچه مرطوب بریزید و آن را تمیز کنید. سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب بشویید و خشک کنید.

در نهایت می‌توانید یک قسمت سرکه سفید را با یک قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و سپس با یک دستمال بدون پرز آن را تمیز کنید.

تمیز کردن قسمت بیرونی درب فر

برای از بین بردن چربی‌های قسمت بیرونی فر، یک قطره مایع ظرفشویی را روی یک پارچه مرطوب قرار داده و این قسمت‌ها را بشویید. سپس با یک پارچه مرطوب شیشه را بشویید و خشک کنید.

در نهایت با یک پارچه بدون پرز و شیشه پاک کن شیشه فرا را با الگوی S شکل پاک کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه | ۷ نکته برای حفظ عملکرد بهینه هود

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک