تیم استقلال به لیگ برتر فوتبال زنان می‌آید!


تیم استقلال به لیگ برتر فوتبال زنان می‌آید!

یکی از مدیران باشگاه استقلال، گفت: یکی از برنامه‌های علی خطیر در زمینه گسترش فعالیت باشگاه استقلال، موضوع تیمداری در حوزه فوتبال زنان بود؛ چرا که عیان بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌زودی این موضوع را الزام خواهد کرد.

به گزارش وقت صبح، یکی از مدیران باشگاه استقلال، گفت: یکی از برنامه‌های علی خطیر در زمینه گسترش فعالیت باشگاه استقلال، موضوع تیمداری در حوزه فوتبال زنان بود؛ چرا که عیان بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌زودی این موضوع را الزام خواهد کرد.

مدیران باشگاه استقلال در فاصله ۲۴ روز تا پایان مهلت ارائه اسناد و مدارک مرتبط با صدور مجوز حرفه‌ای، در تلاش هستند تا تمامی مدارک لازم را روی سامانه بارگذاری کنند تا بعد از ۲ فصل پیاپی ناکامی در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای، آن‌ها بتوانند این مجوز را دریافت کنند. در این زمینه چند چالش مهم پیش‌روی استقلالی‌ها است که مهم‌ترین آن‌ها پرداخت مطالبات باشگاه سانتاکلارا پرتغال در زمینه انتقال محمد محبی و البته بحث تفکیک و تعیین مالکیت است.

استقلالی‌ها در زمینه پرداخت مطالبات باشگاه پرتغالی مشغول نامه‌نگاری با فیفا هستند و گفته می‌شود با پرداخت بخشی از بدهی از سوی فیفا و تامین مابقی آن از طریق اسپانسرها، تسویه‌حساب آبی‌پوشان با باشگاه سانتاکلارا نهایی خواهد شد. در زمینه تفکیک مالکیت هم اقدامات لازم از سوی وزارت ورزش‌وجوانان در حال انجام است و به نظر می‌رسد که این موضوع هم تا پیش از ضرب‌الاجل (AFC) انجام خواهد شد. یکی از مهم‌ترین تغییرات دستورالعمل صدور مجوز حرفه‌ای مرتبط با فوتبال زنان است.

پافشاری‌های (AFC) برای گسترش فوتبال زنان

باشگاه‌ها در سالیان گذشته الزامی در زمینه تیمداری در حوزه فوتبال زنان نداشتند و این موضوع از اهمیت درجه (C) برخوردار بود و صرفاً در قالب یک پیشنهاد به باشگاه‌ها ارائه می‌شد. حالا در مسیر توسعه و رشد بیشتر فوتبال زنان، کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت تیمداری باشگاه‌ها در فوتبال زنان را در درجه (B) قرار داده است که مفهوم آن، الزام باشگاه‌ها به تیمداری است و در صورتی‌که نخواهند تیمداری کنند، باید جریمه بپردازند. گفته می‌شود که از سال آینده، این موضوع به درجه (A) تغییر وضعیت خواهد داد که در این‌صورت، باشگاه‌ها در صورت عدم فعالیت در فوتبال زنان، نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند!

زمزمه‌هایی که سرانجام رسمیت پیدا کرد

مسئولان باشگاه استقلال در شرایطی که در سالیان گذشته بارها زمزمه تیمداری آبی‌ها در حوزه فوتبال زنان مطرح بود، سرانجام پا را فراتر از زمزمه‌های مطرح شده گذاشتند و گفته می‌شود که اقدامات اولیه برای تیمداری استقلالی‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان نهایی شده و آن‌ها در حال ترسیم اهداف و چشم‌انداز خود در این زمینه هستند. با توجه به آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان از اواخر مردادماه و یا اوایل شهریورماه، مدیران باشگاه استقلال به دنبال آن هستند تا بتوانند با مطالعات دقیق فعالیت خود در این رشته را آغاز کنند و جالب آنکه برای فعالیت در حوزه فوتبال زنان به دنبال تیمداری در لیگ برتر هستند و برنامه‌ای برای شروع فعالیت خود در دسته‌های پایین‌تر ندارند.

تایید استقلالی‌ها؛ سال آینده در لیگ برتر فوتبال زنان منتظرمان باشید!

یکی از مدیران باشگاه استقلال در گفت‌وگویی ضمن تایید خبر تیمداری استقلال در لیگ برتر فوتبال زنان گفت: «یکی از برنامه‌های علی خطیر در زمینه گسترش فعالیت باشگاه استقلال، موضوع تیمداری در حوزه فوتبال زنان بود؛ چرا که عیان بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌زودی این موضوع را الزام خواهد کرد. برای جلوگیری از جریمه باشگاه، مقدمات اولیه در زمینه تیمداری در حوزه فوتبال زنان فراهم شده و آنچه مشخص است اینکه استقلال در فصل آینده لیگ برتر فوتبال زنان تیمداری خواهد کرد و این موضوع، تصمیم قطعی مدیران باشگاه بوده است. در این‌باره مطمئن هستیم که می‌تواند با حضور استقلال در لیگ برتر فوتبال زنان، اتفاقات خوبی هم برای این باشگاه و هم در مسیر رشد و اعتلای فوتبال زنان رقم بخورد».

منبع: خبرآنلاین

کد خبر : ۲۲۷۶۷۹
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید