پهپادهای انگلیس علیه روسیه/ 10 هزار فروند پهپاد به اوکراین می‌روند


پهپادهای انگلیس علیه روسیه/ 10 هزار فروند پهپاد به اوکراین می‌روند

اقتصادنیوز: بنابر اعلام وزیر دفاع انگلیس، ۱۰ هزار فروند پهپاد بریتانیا برای جنگ اوکراین علیه روسیه در اختیار کی‌یف قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گرانت شاپس در سفری به کی‌یف در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که انگلیس پیشتر ۲۶۵ میلیون دلار برای تامین پهپاد اختصاص داده بود و اینک ۱۶۰ میلیون دلار دیگر به آن اضافه کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس وزیر دفاع انگلیس اظهار کرد که نیروهای مسلح اوکراین از سلاح‌های اهدایی لندن به طرز بی‌سابقه‌ای استفاده کرده و در حدود ۳۰ درصد خسارتی که به ناوگان دریای سیاه روسیه وارد کرده، از این سلاح‌ها استفاده شده است.

گزارش‌ها حاکی است که پهپادهای دریایی اوکراین روز سه‌شنبه یک ناو دیگر روسیه را در دریای سیاه غرق کردند. این در حالی است که بلگورود و سایر مناطق مرزی روسیه نیز هدف حملات پی در پی پهپادهای و خمپاره‌ای اوکراین قرار گرفته‌اند.

حمله اوکراین به بلگورود در اواخر ماه دسامبر ۲۵ کشته بر جای گذاشت که در پی آن صدها تن از ساکنان منطقه تخلیه شدند. اواخر بهمن ماه نیز حمله اوکراین به مناطق غیرنظامی همچون مرکز خرید مواد غذایی،‌ داروخانه و ورزشگاه یک مدرسه در بلگورود روسیه، پنج کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پیشتر روز پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی