هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها


هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی و احتمال وزش باد شدید گفت: استقرار در نواحی مرتفع پایتخت مثل دکل‌ها و داربست‌ها طی ۴ روز آینده مخاطره آمیز است.

حامد یزدی مهر عصر جمعه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه ناپایداری جو و گذر متناوب ابر‌های همرفتی از فردا شنبه ۱۹ اسفند ماه تا روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی مدت مذکور برای نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و در نیمه شمالی و غربی و دامنه و ارتفاعات بارش برف و باران رعد و برق، مه و مناطق کوهستانی وقوع کولاک مورد انتظار است.

یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد دو روز گذشته، گفت: احتیاط در تردد از مسیر‌های کوهستانی به دلیل احتمال لغزندگی و کاهش دید همواره مورد توصیه مدیریت بحران است.

وی بیان کرد: طبق اعلام هواشناسی در مناطقی مانند میگون، آبعلی، دماوند، پردیس، لواسان و شمیرانات احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند، و دستگاه‌های مربوطه نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب رو‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی در محور‌های کوهستانی و توجه ویژه و حضور مؤثر دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری در مسیر‌ها و گردنه‌های برف گیر تاکید کرد و افزود: فراهم آوری شن و نمک به منظور جلوگیری از لغزندگی در این مسیر‌ها و آمادگی برای برف روبی از اهمیت ویژه برخوردار است.

یزدی مهر همچنین با اشاره به احتمال وقوع باد شدید از فردا تا روز سه شنبه بر لزوم استحکام سازه‌های سست و موقت و پرهیز از استقرار در نواحی مرتفع مثل داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی نیز تاکید و عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال سقوط اشیا از ارتفاع، شکستن نهال‌ها، درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری مثل تابلو‌های تبلیغاتی و داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها و خیزش موقت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد و در این خصوص به همه مردم و ذینفعان توصیه می‌شود ضمن احتیاط در فعالیت‌های عمرانی از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره بپرهیزند.

یزدی مهر در ادامه در خصوص عدم پرواز پاراگلایدر و هواپیما‌های آموزشی نیز طی مدت مذکور هشدار داد و گفت: کوهنوردان در زمان مذکور از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی