گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عمان و امیرعبداللهیان


گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عمان و امیرعبداللهیان

امروز (جمعه) وزیر امور خارجه ایران و وزیر خارجه عمان در تماسی تلفنی با همدیگر گفتگو کردند.

در تماس تلفنی بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش وزارت امور خارجه، در این تماس تلفنی وزیر خارجه عمان سلام گرم سلطان عمان هیثم بن طارق آل سعید را به رییس جمهور کشورمان ابلاغ کرد. طرفین مناسبات دو کشور را در مسیر درست و رو به جلو ارزیابی کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در خصوص آخرین تحولات غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند و با اشاره به قطعنامه اخیر نشست فوق العاده وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در جده، بر ضرورت تلاش جمعی کشور‌های اسلامی برای توقف فوری نسل کشی رژیم اسراییل و ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار متعارض و بدعهدی آمریکا در موضوع مذاکره برای لغو تحریم ها، از تداوم تلاش و ابتکار سلطان عمان در این مسیر قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با توجه به دیدار مهم سران ایران و عمان در مسقط و تهران و آثار مثبت آن بر روابط دو کشور، سلام دکتر رییسی رییس جمهور کشورمان به سلطان عمان را ابلاغ کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)