اردوغان حمایت قاطعانه خود را از این گروه اعلام کرد


اردوغان حمایت قاطعانه خود را از این گروه اعلام کرد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر بر حمایت قاطعانه از حماس تأکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه، امروز (شنبه) گفت که آنکارا از گروه حماس، «قاطعانه حمایت می‌کند.»

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که اردوغان در یک سخنرانی در استانبول گفت: هیچ کسی نمی‌تواند ما را مجبور کند که حماس را سازمانی تروریستی بدانیم.

او تاکید کرد: ترکیه کشوری است که آشکارا با رهبران حماس گفت‌وگو و قاطعانه از آن‌ها حمایت می‌کند.

خبر مرتبط
حمایت ترکیه از جنبش حماس/ اردوغان: حماس یک سازمان تروریستی نیست

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در پاسخ به ادعای واهی اسرائیل و برخی دولت های غربی علیه جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش یک گروه تروریستی نیست بلکه یک گروه مقاومت است که با اشغال خاک خود مقابله می کند.

اردوغان از زمان درگرفتن جنگ غزه که تا کنون به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از فلسطینیان غزه و مجروح شدن بیش از ۷۰ هزار نفر شده است، به تندی از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گروه حماس در ۷ اکتبر علیه این رژیم انجام شد، با هدف آنچه «نابودی حماس» می‌خواند، غزه را هدف حملات کورکورانه خود قرار داده است. با توجه به این که غزه توسط رژیم صهیونیستی در محاصره انسانی قرار گرفته و زیرساخت‌های حیاتی آن در پی حملات هوایی تل‌آویو از بین رفته یا آسیب‌های جدی دیده است، دسترسی به آب آشامیدنی، غذا و دارو برای بسیاری از مردم نوار غزه وجود ندارد.

محدود شدن گذرگاه‌های نوار غزه برای رساندن کمک‌های انسانی به مردم این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی نگرانی‌ها درباره تشدید فاجعه انسانی در آن را تشدید کرده است.

اردوغان، پیشتر، رژیم صهیونیستی را دولتی تروریستی نامیده و «جنایت جنگی» آن در غزه را محکوم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی