تانکی که سرنوشت جنگ‌ها را تغییر داد


تانکی که سرنوشت جنگ‌ها را تغییر داد

تی -۳۴ که در اواخر دهه ۱۹۳۰ توسعه یافت، در موفقیت روسیه در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم موثر بود و در نهایت به تغییر مسیر جنگ جهانی دوم به نفع متفقین کمک کرد.

ترکیب تحرک، ساختار مستحکم و زمخت و قدرت آتش آن را به حریفی قدرتمند برای تانک‌های آلمانی مانند واحد‌های معروف پانزر تبدیل کرده بود. این تانک در کارخانه‌هایی در خارکف و استالینگراد تولید می‌شد، تانکی که در استالینگراد ارزش خود را به عنوان یک ماشین جنگی قدرتمند ثابت کرد.

در طول جنگ، T – ۳۴ دستخوش تغییرات و بروزرسانی‌های مختلفی در طراحی خود شد که منجر به مدل‌ها و انواع مختلفی گردید. تغییراتی در ضخامت زره، ارتقای موتور و طراحی برجک آن به وجود آمد، اما ویژگی‌های اصلی آن دست نخورده باقی ماندند. این موارد شامل توپ اصلی ۷.۶۲ میلی متری قدرتمند، شنی‌های عریض که امکان توزیع وزن بهتر و تحرک آفرودی را فراهم می‌کرد و زره شیب دار آن بود که در منحرف کردن گلوله‌های دشمن موثر بود.

T – ۳۴ هنوز هم در خدمت است، که گواهی بر میراث و ماهیت مستحکم این یادگار جنگ جهانی دوم است که در توسعه تانک‌های مدرن بسیار تاثیرگذار بود. این دارایی ارزشمند هنوز هم در ارتش‌های کره شمالی، لائوس، ویتنام، یمن و گینه حضور فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید