بیانیه دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص دست‌اندازی به حریم این دانشگاه


بیانیه دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص دست‌اندازی به حریم این دانشگاه

رئیس و اعضای شورای دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص اقدام غیرقانونی تصاحب بخشی از زمین‌های دانشگاه صنعتی اصفهان و تخصیص آن به وزارت راه و شهرسازی بیانیه‌ای را صادر کردند.

بیانیه دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص دست‌اندازی به حریم این دانشگاه

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس و اعضای شورای دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص اقدام غیرقانونی تصاحب بخشی از زمین‌های دانشگاه صنعتی اصفهان و دست‌اندازی به حریم این دانشگاه، بیانیه‌ای را صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است.

پیرو اقدام غیرقانونی قبلی تغییر مالکیت بخشی از اراضی دانشگاه با طرح مصوب مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری و صدور سند به نام سازمان ملی زمین و مسکن که بر خلاف قوانین و مقررات کشور و خلاف قانون جهش تولید مسکن، اما در پوشش ماده ۱۰ آن قانون انجام شده است، مجدد اطلاع یافتیم خلاف تفاهم نامه فی مابین وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر راه و شهرسازی ابلاغ مورخ ۱۶/۳/۱۴۰۲، دست‌اندازی به بخش دیگری از اراضی دانشگاه که در پردیس دانشگاه قرار دارد در برنامه عملیاتی و دستور کار اداره ثبت خمینی‌شهر قرار گرفته است.

شورای دانشگاه، به عنوان عالی‌ترین رکن این مرکز آموزشی به نمایندگی از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن اعلام تاسف و اعتراض شدید خود بر تداوم این رویه غلط، دست‌اندازی به حریم دانشگاه را با توجه به موارد ذیل محکوم کرده و انتظار دارد مقام عالی وزارت، استاندار و نمایندگان مردم شریف اصفهان، مسئولین ارشد ذی ربط کشوری و استانی به سرعت به موضوع ورود پیدا کرده و نسبت به توقف و جلوگیری از آن در اسرع وقت به نحو مقتضی اقدام کنند. بدیهی است ادامه این روند موجبات نگرانی و تشدید التهاب در محیط دانشگاه را فراهم آورده که تبعات منفی و هزینه اجتناب ناپذیری را به دنبال خواهد داشت؛

۱- دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز بزرگ دانشگاهی و با کارنامه‌ای درخشان در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل است که متعلق به آحاد شهروندان ایران اسلامی است.

۲- کاربری اراضی دانشگاه (کاربری آموزشی پژوهشی) در مراجع ذیصلاح از قبل تعریف شده است و براساس قانون جهش تولید مسکن، امکان استفاده به عنوان ساخت مسکن وجود ندارد.

۳- اراضی مورد نظر دارای طرح «پروژه ملی منطقه تجارت و فناوری و نوآوری (TTD) در حوزه فناوری و نوآوری» و در راستای طرح تحول دانشگاه در افق ۱۴۰۴ است و در این اراضی صرفاً می‌بایست طرح‌های مرتبط با حوزه دانش‌بنیان و فناوری که توسعه علمی و فنی کشور را حمایت و محقق می‌سازد به اجراء درآید.

۴- گروه مشاورین شارمند که مسئولیت مکان‌یابی و طرح جامع شهر خمینی‌شهر را به عهده دارد پس از بررسی‌های کارشناسی و علمی، به هیچ وجه کاربری مسکونی را برای این اراضی توجیه و تأکید نمی‌کنند.

۵- شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۳ «منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری» را برای اصفهان مصوّب کرده است و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت موجود و استعداد سرزمینی دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند تنها گزینه مناسب برای ایجاد شهر دانشگاهی و منطقه اقتصاد دانش‌بنیان در زمینه حضور و فعّالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اصفهان مطرح باشد، که تحقّق آن همراهی و مساعدت همه جانبه مسئولین و نمایندگان محلی و استانی را طلب می‌کند. / ایسنا

با تشکر

رئیس و اعضای شورای دانشگاه صنعتی اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)