آیا بیماری پارکینسون را در خانه می توان درمان کرد؟


آیا بیماری پارکینسون را در خانه  می توان درمان کرد؟

یک تحقیق ابتدایی نشان می‌دهد که دوچرخه ثابت می‌تواند نقش مثبتی در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به پارکینسون ایفا کند. حققان این موضوع را بررسی کردند و نتایج نشان داد که افراد مبتلا به پارکینسون پس از استفاده از...

آیا بیماری پارکینسون را در خانه  می توان درمان کرد؟

یک تحقیق ابتدایی نشان می‌دهد که دوچرخه ثابت می‌تواند نقش مثبتی در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به پارکینسون ایفا کند. حققان این موضوع را بررسی کردند و نتایج نشان داد که افراد مبتلا به پارکینسون پس از استفاده از دوچرخه‌های ثابت دونفره به همراه یک فرد مراقب، تحرک بهتر، سرعت راه رفتن سریع‌تر و بهبود کیفیت کلی زندگی خود را تجربه کردند. علاوه بر این، شرکای مراقب نیز از این فعالیت بهره‌مندی‌هایی را تجربه کردند. این نتایج ممکن است به عنوان یک راهکار فیزیوتراپی مؤثر برای افراد مبتلا به پارکینسون مطرح شود.

«جنیفر تریلک»، محقق ارشد و استاد علوم زیست پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی، گفت: «یک برنامه دوچرخه سواری منحصر به فرد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را با شرکای مراقب از آنها جفت می‌کند، می‌تواند سلامت جسمی، عاطفی و روانی هر دو دوچرخه سوار را برای بهبود کیفیت زندگی آنها بهبود بخشد.». پارکینسون یک بیماری دژنراتیو پیشرونده سیستم عصبی است. بیماران به تدریج کمتر می‌توانند بدن خود را کنترل کنند، از لرزش، سفتی پاها و مشکلات راه رفتن و تعادل رنج می‌برند.

برای این مطالعه، بیماران به همراه مراقب شأن، دو بار در هفته به مدت هشت هفته، با یک دوچرخه ثابت دو نفره تمرین کردند. این مطالعه شامل ۹ بیمار پارکینسون و مراقب شأن بود. در طول هر جلسه، صفحه‌های تلویزیون بزرگ همگام‌سازی شده با شدت دوچرخه‌سواری حس دوچرخه‌سواری را در مسیرهای دیدنی واقعی در فضای باز ارائه می‌کرد. به گفته محققان، از آنجایی که دوچرخه دو سرنشینه بود، شرکای مراقب توانستند به بیماران کمک کنند تا میزان رکاب زدن بالاتری برای بهره گیری از فواید سلامتی بیشتر داشته باشند. افراد مبتلا به پارکینسون بهبود مشابهی را در انعطاف‌پذیری تجربه نکردند، اما آزمایش‌ها نشان داد که آنها عملکرد فیزیکی و تحرک بهتری پس از دوچرخه سواری داشتند. نتایج نشان داد که بیماران همچنین احساس می‌کردند توانایی بیشتری برای مقابله با مشکلات زندگی روزمره دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش و سلامتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی