مقاومت عجیب و شگفت‌آور خودروی وارداتی بازار ایران زیر یک تریلی! /عکس و فیلم


مقاومت عجیب و شگفت‌آور خودروی وارداتی بازار ایران زیر یک تریلی! /عکس و فیلم

نیسان سانی یکی از جدیدترین خودروهایی است که قرار است به زودی وارد بازار ایران شود.   در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر و بسیار دیده شد، مقاومت نیسان سانی با وجود اینکه یک خودروی اقتصادی است، بسیار عجیب و قابل توجه است.

امیرمسعود عابدین: خودروهای اقتصادی با وجود اینکه از امکانات و قدرت کمتری نسبت به خودروهای پرچمدار بهره می‌برند، اما باز هم از حداقل امنیت لازم برخوردارند. خودرویی که در این ویدئو زیر یک تریلی گیر افتاده و برخورد شدیدی با آن داشته، یک دستگاه نیسان سانی است؛ خودرویی که قرار است به زودی وارد ایران شود.

با وجود اینکه شدت برخورد بسیار بالا بوده و به ستون‌های خودرو فشار زیادی وارد شده، اما سرنشین آن از میان ایربگ‌هایی که همگی به درستی و در زمان خود عمل کرده‌اند، به سالم‌ترین شکل ممکن خارج می‌شود.

حالا فرض کنید که به جای نیسان سانی، پراید، تیبا و پژو پارس یا هر خودروی اقتصادی ایرانی دیگر بود، آیا آن موقع هم ایربگ‌ها به درستی کار می‌کردند و ستون‌ها در برابر فشارهای وارده سالم می‌ماندند و در نهایت منجر به سالم ماندن سرنشین می‌شدند!؟

اینکه خودروسازان معتبر جهان برای اقشاری که به دلیل وضعیت مالی خود مجبورند خودروی اقتصادی بخرند، ارزش قائل‌اند و امنیت محصول خود را از یک حدی پایین‌تر نمی‌برند، جای ستایش و تقدیر دارد؛ کاری که متاسفانه هیچکدام از خودروسازان ایرانی در این چند سال نکردند!

مقاومت عجیب و شگفت‌آور خودروی وارداتی بازار ایران زیر یک تریلی! /عکس و فیلم

نیسان سانی ۲۰۲۳ یک سدان اقتصادی است که سابقه حضور ویژه‌ای در این سگمنت دارد و در ژاپن، هند و سایر نقاط آسیا و همچنین در مکزیک نیز تولید می‌شود. سانی ۲۰۲۳ در دو نوع بدنه سدان و هاچ بک عرضه می‌شود.

مقاومت عجیب و شگفت‌آور خودروی وارداتی بازار ایران زیر یک تریلی! /عکس و فیلم

سانی ۲۰۲۳ با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود که ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک CVT جفت می‌شود.

سانی ۲۰۲۳ دارای امکانات استانداردی مانند رادیو AM/FM، بلوتوث، کنترل صوتی روی فرمان، شیشه‌های برقی و قفل‌های مرکزی است. برخی از امکانات اختیاری شامل سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سنسورهای پارک نیز عرضه می‌شوند.

۳ تیپ از سانی به نام S و SV و SL در بازارهای حاشیه خلیج فارس عرضه می‌شود.

مقاومت عجیب و شگفت‌آور خودروی وارداتی بازار ایران زیر یک تریلی! /عکس و فیلم

از نظر طراحی با فرم بدنه‌ ساده‌ای روبه‌رو هستیم. طراحی چراغ‌ها کشیده و متناسب با زبان طراحی امروزه‌ نیسان هستند. طراحی داخلی با اقتصادی بودنِ خودرو هماهنگ است، البته که سعی شده با امکاناتی مثل نمایشگر ۷ اینچی لمسی، از این اقتصادی بودن کمی بکاهد.

باید منتظر ماند و دید که معین خودرو اروند چه زمانی این خودرو را وارد و چه قیمتی برای آن تعیین خواهد کرد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883114

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس