واکنش اسرائیل به حملات حزب‌الله/ گنبد آهنین تضعیف شد؟


واکنش اسرائیل به حملات حزب‌الله/ گنبد آهنین تضعیف شد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات امروز حزب‌الله به پایگاه‌های این رژیم گفت که حزب‌الله با شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به دنبال تضعیف گنبد آهنین است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ایلون لوی» سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد تل‌آویو برای رساندن کمک‌های انسانی به نوار غزه با آژانس‌های بین‌المللی هماهنگی دارد.

او مدعی شد: برای ممانعت از بروز فاجعه انسانی در غزه با آمریکا و شرکای دیگرمان هماهنگی داریم.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون باعث شهادت بیش از ۳۱ هزار نفر شده است و محاصره این باریکه نیز جان چندین نفر را به دلیل گرسنگی گرفته است.

خبر مرتبط
نفوذ به قلب دفاعی اسرائیل/ سامانه گنبد آهنین هک شد

اقتصادنیوز: یک گروه هکری با انتشار اطلاعاتی از هک سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل خبر داد.

طبق گزارش الجزیره، سخنگوی کابینه نتانیاهو تاکید کرد: نتیجه حملات هوایی روز گذشته که جنگنده‌های ما علیه رهبران حماس در غزه انجام دادند را بررسی و ارزیابی می‌کنیم. ما از نتایج این حملات که علیه یک پایگاه زیرزمینی حماس انجام شد مطمئن نیستیم اما هدف قرار دادن رهبران حماس یکی از اهداف اصلی این جنگ است.

او در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: حزب‌الله لبنان با شلیک بیش از ۱۰۰ فروند راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل به دنبال تضعیف گنبد آهنین است. ارتش اسرائیل آماده گسترش درگیری است و به حزب‌الله اجازه نمی‌دهیم که مرزهای شمالی را هدف قرار دهد.

حزب‌الله لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از ملت مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در پاسخ به حملات دشمن به روستاها و منازل شهروندان در جنوب لبنان که آخرین آن حمله به شهر «بعلبک» و شهادت غیرنظامیان بود، امروز مقر فرماندهی پدافند هوایی و موشکی دشمن در پایگاه «کیلع» را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داد.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که مقاومت اسلامی لبنان پایگاه موشکی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را در منطقه «یوآو» و اطراف آن هدف قرار داد.

حزب‌الله افزود در این حملات از بیش از ۱۰۰ راکت کاتیوشا استفاده کرده است.

حزب‌الله در بیانیه دیگری نیز تاکید کرد: مجاهدین مقاومت با موشک «برکان» پایگاه «راهب» را هدف قرار دادند و این پایگاه به صورت دقیق مورد اصابت قرار گرفت.

در این راستا رئیس شورای الجلیل علیا بعد از شلیک این تعداد موشک به شمال اراضی اشغالی گفت: اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است و در بازگرداندن آن موفق نخواهد شد.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند از صبح تاکنون ۱۰۰ موشک از لبنان به جولان شلیک شده است.

این رسانه‌ها تأکید کردند: سنگین‌ترین موج حملات موشکی از زمان آغاز جنگ در شمال را شاهد بودیم. ۱۰۰ موشک در واکنش به حمله بعلبک به منطقه جولان شلیک شد. شلیک ۱۰۰ موشک ظرف یک ساعت از لبنان به شمال جولان یک مساله بسیار استثنایی است. در یکی از حملات ۳۰ موشک با هم شلیک شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود