قیمت نفت در سال 2024 پیش بینی شد


قیمت نفت در سال 2024 پیش بینی شد

اقتصادنیوز: اوپک اعلام کرد: قیمت جهانی پیش‌بینی‌شده نفت در ۲۰۲۴، ۲.۲ میلیون بشکه در روز حفظ می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز سه‌شنبه در گزارش مارس خود فاش کرد که تصمیم دارد تقاضای جهانی نفت پیش‌بینی‌شده برای سال ۲۰۲۴ را در همان سطح ۲.۲ میلیون بشکه در روز حفظ کند. انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال آینده ۱.۸ میلیون بشکه در روز رشد کند.

انتظار می‌رود رشد تقاضای نفت به دلیل افزایش ظرفیت و بهبود حاشیه‌های پتروشیمی در کشور‌های غیر OECD (سازمان توسعه و همکاری اقتصادی)، به ویژه در چین و خاورمیانه باشد. با این حال، پیش‌بینی همچنان در سایه بسیاری از ابهامات از جمله تحولات اقتصادی جهانی است.

خبر مرتبط
قیمت نفت صعودی شد/ تقاضا پایین آمد

اقتصادنیوز: در روز معاملاتی 12 مارس بازار آسیا تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که همچنان نگران‌کننده است، بهای نفت افزایش یافت اما با این وجود چشم انداز ضعیف تقاضا، رشد قیمت را محدود می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود کل تقاضای جهانی نفت در سال جاری به ۱۰۴.۵ میلیون بشکه در روز برسد که با تقاضای سفر هوایی، جابجایی جاده‌ای، ساخت‌وساز صنعتی و فعالیت‌های کشاورزی در کشور‌های غیرعضو OECD حمایت می‌شود. انتظار می‌رود تقاضا در کشور‌های OECD امسال ۳۰۰۰۰۰ بشکه در روز و در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰۰۰۰ بشکه رشد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک