نگرانی گیمرها از تغییرات جدید ایکس باکس


نگرانی گیمرها از تغییرات جدید ایکس باکس

ایتنا - ایکس‌باکس در حال آماده شدن برای یک «به روزرسانی» است که ممکن است در نحوه ساخت و فروش بازی‌ها تغییرات چشمگیری یجاد کند.


شایعه شده که این شرکت قرار است خبری را اعلام کند که ممکن است از زمان راه‌اندازی نخستین ایکس‌باکس در بیش از ۲۰ سال پیش، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در راهبرد این بازی مایکروسافت باشد.

به طور گسترده‌ای شایعه شده که این شرکت قرار است بازی‌های جدیدی عرضه کند که پیش‌تر تصور می‌شد انحصاری‌های فرست پارتی (First Party) برای کنسول‌های دیگر خارج از ایکس‌باکس باشد.

شایعات حاکی از آن‌اند که بازی‌های آینده و جدید منتشرشده از جمله استارفیلد (Starfield)، سی آو تیوز (Sea of Thieves)، ها‌ی‌فای راش (Hi-Fi Rush) و ایندیانا جونز و حلقه بزرگ (Indiana Jones and the Great Circle) همگی روی پلتفرم‌های دیگر در دسترس خواهند بود.

این امر می‌تواند این بازی‌ها را علاوه بر رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس، به پلی‌استیشن سونی و نینتندو سوییچ هم بیاورد.

در هفته‌های اخیر شایعاتی در مورد تغییر احتمالی در راهبرد بیشتر و بیشتر شنیده می‌شود. ایکس‌باکس جز اینکه به‌روزرسانی در آینده را وعده داده، هنوز در مورد این شایعات اظهارنظری نکرده است.

نگرانی گیمرها از تغییرات جدید ایکس باکس


فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت، هفته گذشته نوشت: «ما گوش می‌کنیم و صدای شما را می‌شنویم. ما یک رویداد به‌روزرسانی تجاری را برای هفته آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ جایی که مشتاقانه منتظریم جزئیات بیشتری را در مورد چشم‌اندازمان برای آینده ایکس‌باکس با شما به اشتراک بگذاریم. گوش‌به‌زنگ باشید.»

ایکس‌باکس اعلام کرد که روز چهارشنبه ۱۵ فوریه ساعت ۸ شب به وقت بریتانیا یا ساعت ۱۲ ظهر به وقت غرب ایالات متحده آمریکا از حقیقت ماجرا رونمایی می‌کند و به‌روزرسانی این موضوع از طریق یوتیوب و همچنین از طریق برنامه‌های پادکست منتشر خواهد شد.

[توضیح: این رویداد در موعد مقرر برگزار شد و فایل آن در کانال رسمی یوتیوب ایکس‌باکس در دسترس است]

در این اطلاعیه آمده که در این گفت‌وگو فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، سارا باند، مدیرعامل آن و مت بوتی، رئیس استودیو بازی‌ سازی اکس‌ باکس، حضور خواهند داشت. این اطلاعیه بیش از «به‌روزرسانی‌های کسب‌وکار ایکس‌باکس» اطلاعات بیشتری در خصوص مواردی که در عمل در پادکست گنجانده می‌شود، ارائه نکرد و به‌روزرسانی احتمالا می‌تواند به پرسش‌های دیگر مرتبط باشد.

پست اکس ایکس‌باکس که این رویداد را اعلام کرد، انتقادهایی به همراه داشت که تقریبا جهانی و تند بود. یکی از پاسخ‌هایی که محبوب شد، این بود: «به کنسول/مارکی که ساخته‌اید، باور داشته باشید!»

مشتریان این‌گونه استدلال کرده‌اند که آوردن بازی‌های ایکس‌باکس به کنسول‌های دیگر خانواده‌هایی را که روی کنسول‌های ایکس‌باکس و سایر بخش‌های این اکوسیستم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ناراحت می‌کند. آن‌ها در عین حال استدلال کرده‌اند که این می‌تواند رقابت با سونی را کاهش دهد.

این نگرانی حتی سبب شد که مایکروسافت به کارکنانش اطمینان دهد که به ساخت کنسول‌ها ادامه خواهد داد. شانون لیائو، گزارشگر بازی، در یک خبرنامه نوشت که به کارکنان در جلسه شرکت گفته شد «ایکس‌باکس همچنان بخشی از یک راهبرد شامل چندین نوع دستگاه است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان