فروش « سمندر لرستانی» برای تزیین سفره هفت سین / با قاچاقچیان برخورد می شود


فروش « سمندر لرستانی» برای تزیین سفره هفت سین / با قاچاقچیان برخورد می شود

به گزارش رکنا،از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی افزود: قاچاق و فروش گونه‌های ارزشمند حیات وحش در ایام پایانی سال و به منظور تزیین سفره هفت سین موضوعی است که سال ها در...

به گزارش رکنا،از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی افزود: قاچاق و فروش گونه‌های ارزشمند حیات وحش در ایام پایانی سال و به منظور تزیین سفره هفت سین موضوعی است که سال ها در استان‌های مختلف کشور به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال، گشت و کنترل و فعالیت یگان حفاظت محیط زیست استان تهران برای جمع آوری گونه‌هایی مانند سمندر لرستانی، انواع لاکپشت و مار آبی که از استان‌های دیگر به استان تهران به منظور تزیین سفره هفت سین، قاچاق و به فروش می‌رسد، افزایش پیدا می‌کند، افزود: اگر موردی در این زمینه مشاهده یا گزارش شود با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قرار دارد و از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است، تصریح کرد: تمام ادارات شهرستانی و پاسگاه‌های محیط بانی در سطح استان تهران نیز قبل از ایام نوروز تا ۱۵ فروردین فعال بوده و با گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده در سطح شهر و میادین میوه و تره بار شهر تهران مشغول انجام وظیفه بوده و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه قاچاق سمندر لرستانی مورد توجه جدی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، اظهار داشت: در صورت مشاهده یا گزارش قاچاق سمندر لرستانی به منظور فروش آن برای تزیین سفره هفت سین ، با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد و این گونه ارزشمند به زیستگاه خود بازگردانده می شود.

زندی ضمن انتقاد از تزیین سفره هفت سین با گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض حیات وحش، افزود: شهروندان به هیچ عنوان از گونه‌های وحشی برای تزیین سفره‌های هفت سین شب عید خود استفاده نکنند، چرا که بسیاری از این گونه‌ها در معرض خطر انقراض هستند و زمان زیادی خارج از زیستگاه طبیعی خود زنده نمی‌مانند، بنابراین خرید، فروش و نگهداری از این گونه‌ها ممنوع بوده و جرم است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده فروش گونه‌های حیات وحش در اماکنی چون میادین میوه و تره بار، میوه فروشی‌ها یا توسط دستفروشان حاشیه معابر، بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ یگان حفاظت محیط زیستان تهران اطلاع دهند تا ماموران بتوانند با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش برخورد و اقدام به جمع آوری این گونه‌ها کنند.


فروش « سمندر لرستانی» برای تزیین سفره هفت سین / با قاچاقچیان برخورد می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه