پزشکیان: آنها که ادعای ذوب‌بودن در ولایت دارند، اگر سیاست های رهبری را اجرا می‌کردند به پیغمبر قسم مردم از وضعیت راضی می‌شدند


پزشکیان: آنها که ادعای ذوب‌بودن در ولایت دارند، اگر سیاست های رهبری را اجرا می‌کردند به پیغمبر قسم مردم از وضعیت راضی می‌شدند

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس،معتقد است:«روندی که وجود دارد، با شعاری که داده شد، همخوانی ندارد و از آنجایی‌ که دولت وعده حل مشکلات مسکن و اشتغال و توجه به معیشت مردم و مبارزه با رانت و مفاسد اقتصادی را داد؛ اما مردم با نگاهی به سفره‌های کوچک‌شده خود و وضعیت اشتغال و مسکن و... می‌بینند که دولت به هیچ‌یک از وعده‌های خود عمل نکرده و طبیعی است که ناراضی باشند».

به گزارش تجارت‌نیوز، او ادامه داد: «البته نمی‌توانیم بگوییم مجلس و دولت درباره حل مشکلات اقتصادی جامعه بی‌توجه‌اند؛ بلکه معتقدم هم تصمیمات و راهبردهایی که به کار گرفته می‌شوند، دارای اشکال هستند و هم کسانی که برای اجرای این تصمیمات تعیین می‌کنند، در این سطح و قامت نیستند».

پزشکیان ادامه داد: «وقتی تیمی را انتخاب می‌کنیم که نه علم دارد، نه تخصص و نه تجربه، اگر تصمیم درستی هم بگیریم، آن تیم غیرمتعهد غیرمتخصص تصمیم درست را اجرا نمی‌کند. مثل همین قانون برنامه‌هایی که می‌نویسیم؛ اما دولت به آن برنامه‌ها اصلا توجه ندارد».

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم اظهار کرد: «مثلا گفته می‌شود دولت ۲۰ درصد برنامه پنج‌ساله توسعه ششم را در انتهای دوره اجرا کرده است؛ درحالی‌که اگر اصلا کاری به کار برنامه توسعه‌ای نداشته باشد و آن را به حال خودش رها کند، دست‌کم ۲۵ درصد خود برنامه اجرائی می‌شود و نیازی به اجرای ۲۰ درصدی آن از طرف دولت نیست».

او تأکید کرد: «اینکه ما به قانونی که می‌نویسیم، پایبند باشیم و افرادی را به‌عنوان مسئول و مدیر انتخاب کنیم که می‌توانند و مهارت و علم و تجربه لازم را دارند؛ دراین‌صورت می‌توان امیدوار بود که بالاخره پیشرفت و تغییری حاصل می‌شود».

او با بیان اینکه مثلا در کمیسیون برنامه و بودجه به ما می‌گفتند این حرف را این‌گونه نزنید؛ چون دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد، ما هم می‌گفتیم اول بروید و به مقام رهبری بگویید که چشم‌انداز برنامه کشور را این‌طور ننویسند و مسیر را تعیین نکنند و نگویند چه کاری انجام دهیم، تا ما هم برنامه را طبق آن سیاست کلان ننویسیم؛ چراکه وقتی چشم‌انداز برنامه بلندمدت کشور را رهبری ترسیم می‌کنند، ما هم موظفیم قانون را طبق آن چشم‌انداز بنویسیم».

پزشکیان همچنین با تأکید بر اینکه «باید افراد براساس لیاقت و شایستگی خود در مسئولیت‌ها گمارده شوند»، تصریح کرد: «اما متأسفانه اول افراد را انتخاب می‌کنیم، بعد می‌گوییم براساس توانمندی این افراد برنامه‌های کشور را تنظیم کنید؛ یعنی دولت توقع دارد امور مهم کشور را در حد آن افراد انتخاب‌شده کوچک کنیم؛ چراکه آن افراد توان انجام امور مهم و بزرگ را ندارند».

این نماینده چند دوره مجلس اظهار کرد: «حرف ما این است که اگر این افراد توان انجام کارهای بزرگ را ندارند، باید آنان را عوض کنید، نه اینکه سیاست‌های کلان کشور را نادیده بگیریم؛ چون این فرد نمی‌تواند این کار را انجام دهد. متأسفانه مشکل کار ما این دیدگاه و تفکر است».

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: «دلیل اینکه در اجرای قانون برنامه‌های پنج‌ساله با مشکل مواجه می‌شویم، انتخاب افراد نامناسب، ناتوان و غیرمتخصصی است که علم و توان یا انگیزه انجام امور بزرگ را ندارند. مشکل اصلی هم اینجاست که وقتی می‌خواهید از این افراد ناکارآمد، ناتوان و غیرمتخصص انتقاد کنید، برای حذف و از میدان به‌درکردن شما برچسب ضد ولایت فقیه بر شما می‌زنند. درحالی‌که از آنها سؤال داریم‌ شما که خود را در راستای ولایت می‌دانید، چرا برنامه‌ها و سیاست‌های کلان را به درستی اجرا نمی‌کنید؟».

پزشکیان در پایان افزود: «اگر سیاست‌های رهبری را دولت‌ها و کسانی که ادعای ذوب‌بودن در ولایت دارند، اجرا می‌کردند، به پیغمبر قسم مردم از وضعیت راضی می‌شدند. اگر ما مملکتی آباد درست کنیم که در منطقه اول باشد و اخلاقیات را رعایت کند، مملکت تغییر جدی می‌کند. اما در حال حاضر بی‌اخلاقی، ناتوانی و بی‌تجربگی را در سیستم وارد می‌کنند و اگر کسی انتقادی هم داشته باشد، به او برچسب مخالفت با رهبری و ولایت می‌زنند تا حذفش کنند».

منبع : شرق
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی