واکنش آمریکا به اظهارات تند شومر


واکنش آمریکا به اظهارات تند شومر

وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به انتقادات تند چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا به عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اظهارات بیانگر مواضع این کشور نیستند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفت: این موضعی نیست که ما اتخاذ کرده باشیم. من هیچ ارزیابی در این زمینه ارائه نمی‌دهم.

وی تاکید کرد: نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب رژیم صهیونیستی است.

چاک شومر ساعاتی پیش در صحن این مجلس گفت که حزب نتانیاهو پس از هفتم اکتبر دیگر نتوانسته نیازهای این رژیم برآورده کند.

واکنش آمریکا به اظهارات تند شومر

شومر از رژیم صهیونیستی خواست تا انتخابات جدیدی برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم برگزار کنند.

ان بی سی نیوز گزارش داد که رهبر اکثریت سنا در ادامه با اشاره به اینکه حزب نتانیاهو دیگر مناسب هدایت این رژیم نیست عنوان کرد: جهان از آن زمان (هفتم اکتبر) دچار تغییراتی رادیکال شده و مردم اسرائیل دارند توسط نگرش‌هایی خفه می‌شوند که در گذشته گیر کرده است.

شومر در ادامه عنوان کرد که نتانیاهو با ارجح دانستن بقای سیاسی خود نسبت به حفظ منافع صهیونیست‌ها، «مسیر خود را گم کرده است».

این اظهارات شومر که یکی از اصلی‌ترین انتقادهای آمریکا به رژیم صهیونیستی بوده درحالی بیان شده که یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی روز گذشته دولت آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد بنیامین نتانیاهو را سرنگون کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

تنش‌ها بین دولت جو بایدن و کابینه رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از شکست مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در دوشنبه گذشته تشدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس