راه های تقویت مژه بعد از کاشت


راه های تقویت مژه بعد از کاشت شامل مواردی هستند که به کمک آن ها می توانید روند رشد مجدد مژه های ریخته خود را سریع تر نمایید.

امروزه اکستنشن و کاشت مژه به محبوبیت زیادی در بین خانم ها و دختران جوان دست یافته اند و با استفاده از آن ها دیگر نیازی به میکاپ روزانه چشم نخواهید داشت.

اما این روش نیز مانند بسیاری از کارهای زیبایی با عوارضی همراه خواهد بود؛ بدین صورت که ممکن است پس از ریموو کاشت متوجه ریزش مقدار زیادی از مژه های طبیعی خود شوید. در این مطلب درباره علت این ریزش و روش های مختلف درمان آن با شما صحبت خواهیم کرد.

علت ریزش مژه بعد از اکستنشن

استفاده از چسب مژه بی کیفیت و شیمیایی، اولین و مهم ترین علت ریزش مژه بعد از اکستنشن است. علاوه بر آن مراقبت صحیح از مژه های اکستنشن شده نیز اهمیت بالایی دارد؛ به عنوان مثال استفاده از ریمل یا خط چشم ضد آب در این دوره ممنوع می باشد.

علاوه بر موارد فوق، تکنیک فردی که برای اکستنشن به آن مراجعه می کنید نیز بسیار مهم است. در صورت اتصال یک تار مژه مصنوعی به چند تار مژه های شما، ریزش مژه ها رخ می دهد؛ بنابراین لازم است که برای انجام این کار به مراکز و افراد حرفه ای مراجعه نمایید.

برای تقویت مژه بعد از کاشت چه باید کرد؟

در پاسخ به این سوال که برای تقویت مژه بعد از کاشت چه باید کرد؟ می توانیم بگوییم اولین و بهترین روش استفاده از سرم تقویت مژه سریتا است. این محلول با افزایش میزان تولید پروتئین در ریشه مژه، باعث تقویت بستر آن شده و استحکام و ضخامت تارهای مژه را افزایش می دهد.

برخی از مزایا و خواص این سرم عبارتند از:

  • افزایش رویش و رشد مژه
  • افزایش فاز آناژن
  • کاهش میزان تبخیر آب و افزایش آبرسانی
  • تنظیم رنگدانه سازی
  • مهار رادیکال های آزاد با داشتن آنتی اکسیدان
  • حاوی بیماتوپراست، شبدر قرمز، نیاسین آمید، آلوئه ورا، ویتامین های B5 و B7

راه های تقویت مژه بعد از کاشت

درمان ریزش مژه بعد از کاشت

اگر به هر دلیلی قصد استفاده از محصولات تقویت کننده مژه را ندارید، می توانید برای درمان ریزش مژه بعد از کاشت از روش هایی که در ادامه این بخش نام می بریم استفاده نمایید.

وازلین برای رشد مژه

جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم افراد وازلین برای رشد مژه اثر چندانی ندارد؛ اما با هیدراته نگه داشتن آن ها موجب پیشگیری از شکنندگی و ریزش مژه های شما خواهد شد. علاوه بر آن این ماده می تواند باعث پررنگ تر و ضخیم تر به نظر رسیدن تارهای مژه شود.

برای این کار کافیست به کمک یک براش ریمل تمیز، شب ها مقداری وازلین به مژه های خود زده و صبح روز بعد آن ها را بشویید.

روغن کرچک برای مژه

روغن کرچک سرشار از اسید چرب امگا ۹ است که با نفوذ به درون فولیکول های مو، آن ها را تغذیه، تقویت و درخشان می کند. علاوه بر آن وجود ویتامین های B6 ، A ،C، کلسیم، آهن و اسید ریسینولئیک در این روغن نیز اثرات فوق العاده ای در تقویت رشد مژه ها دارد.

جهت استفاده از روغن کرچک برای مژه کافیست دو تا سه قطره از این روغن را روی پنبه یا براش تمیز ریخته و آن را با ملایمت روی مژه ها ماساژ دهید. بهتر است این کار را هر شب هنگام خواب انجام دهید و صبح نیز صورت خود را بشویید.

راه های تقویت مژه بعد از کاشت

تقویت مژه بعد از اکستنشن با ژل آلوئه ورا

یکی از راه های تقویت مژه بعد از کاشت، مصرف ژل آلوئه ورا طبیعی است. این ماده با دارا بودن ویتامین های B12 ،A ،E و C نقش مهمی در افزایش رشد و بهبود سلامت مژه ها ایفا می کند. کافیست مقداری از ژل طبیعی آلوئه ورا را روی مژه ها ماساژ دهید و پس از چند ساعت آن را بشویید.

تقویت مژه بعد از ریموو کاشت مژه با ویتامین E

ویتامین E نقش مهمی در تغذیه ریشه مو دارد و از ریزش موهای سر، ابرو و مژه تا حد زیادی پیشگیری خواهد کرد. کافیست محتویات یک کپسول ویتامین E را روی پلک و مژه ها ماساژ دهید. البته توجه داشته باشید این روش موجب افزایش احتمال بروز میلیا خواهد شد؛ پس اگر مستعد میلیا هستید از آن استفاده نکنید.

روغن زیتون برای تقویت مژه بعد از کاشت

روغن زیتون طبیعی حاوی چند نوع اسید چرب مفید از قبیل اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک است که اثرات شگفت انگیزی در تقویت رشد مو و مژه دارند. بنابراین پر رنگ، براق، بلند، سالم و پرپشت شدن مژه ها به کمک روغن زیتون امکان پذیر است.

برای این کار می توانید با استفاده از براش یا پنبه تمیز، چند قطره روغن زیتون را روی مژه ها زده و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن ها را بشویید. این کار را روزانه به مدت ۴ هفته تکرار کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب نمایید.

رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد؟

اگر بخواهیم توضیح دهیم رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد، ابتدا باید این نکته را بیان کنیم که رشد مژه بسته به ژنتیک، تغذیه و عوامل دیگر در هر فرد متفاوت است. به طور کلی مژه هم مانند مو همواره در حال رشد بوده اما سرعت رشد آن ها بسیار کند می باشد.

در واقع بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد تا هر مژه نهایتاً ۱۰ میلی متر رشد کند. همچنین بعد از توقف رشد، فولیکول از بین رفته و بین ۲ تا ۳ هفته طول می کشد تا فولیکول جدید جایگزین آن شود. بنابراین برای رشد و جایگزینی هر تار مژه به حدود ۴ الی ۸ هفته زمان نیاز است که به کمک روش های فوق، این زمان تا حدودی کوتاه تر خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره علل ریزش مژه ها بعد از کاشت و اکستنشن صحبت کردیم و روش های ساده و کارآمدی را برای درمان این مشکل به شما عزیزان معرفی نمودیم. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید مژه های خود را تقویت کرده و زیبایی و جذابیت چشمانتان را بازگردانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !