قیمت جهانی نفت امروز 26 اسفند 1402


قیمت جهانی نفت امروز 26 اسفند 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 26 اسفند 1402

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت یک روز بعد از اینکه برای اولین بار از ماه نوامبر به اوج 85 دلار در هر بشکه رسیده بود، کاهش یافته، اما در آستانه 3 درصد افزایش هفتگی قرار دارد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 8 سنت معادل 0.09 درصد کاهش به 85 دلار و 34 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 22 سنت معادل 0.27 درصد کاهش، 81 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.


تحلیلگران عقیده دارند با توجه به کاهش عرضه سوخت‌های موتوری، انتظار می‌رود قیمت نفت از این هم بالاتر رود.


اما این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا نتواند نرخ بهره را به خاطر بالا ماندن نرخ تورم بیشتر از هدف دو درصد بانک مرکزی، پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره فرصتی برای رشد تقاضا در آمریکاست.

نفت طی یک ماه گذشته بین 84 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. آژانس بین‌المللی انرژی در روز پنجشنبه پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در 2024 را برای چهارمین بار از ماه نوامبر افزایش داد.


آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرده تقاضای جهانی برای نفت 1.3 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد. این رقم 110 هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته بالاتر است. این آژانس پیش‌بینی می‌کند عرضه نفت در صورت ادامه کاهش تولید اعضای ائتلاف اوپک پلاس با کمبود مواجه می‌شود.


شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته بیشترین تعداد چاه‌های نفت و گاز را از ماه سپتامبر اضافه کردند. تعداد چاه‌های نفت این کشور حالا به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است.


تعداد چاه‌های نفت و گاز که اولین نشانه تولید آینده در آمریکاست 7 حلقه در هفته منتهی به 15 مارس افزایش یافته و به 629 رسیده است‌.


از طرف دیگر، ارزش دلار با سریع‌ترین سرعت طی 8 هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.


حمله اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه هم از قیمت نفت حمایت کرده است.


پایین آمدن نرخ بهره هزینه وام‌گیری برای مصرف‌کنندگان را کاهش داده و می‌تواند باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک