اظهار نظر ناظران خارجی در مورد انتخابات ریاست جمهوری روسیه


اظهار نظر ناظران خارجی در مورد انتخابات ریاست جمهوری روسیه

ناظر بین المللی گفت که انتخابات در روسیه یک کمپین لجستیکی بزرگ است که برای سازماندهی آن تلاش های زیادی انجام شد تا شهروندان روسیه فرصت استفاده از حق رای خود را داشته باشند.

اشرف شلیبی، ناظر بین المللی، نایب رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فلسطین در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه به اسپوتنیک گفت: انتخابات در روسیه یک کمپین لجستیکی بزرگ است که برای سازماندهی آن تلاش های زیادی انجام شد تا شهروندان روسیه فرصت استفاده از حق رای خود را داشته باشند. و آنها می توانند این کار را نه تنها در شعبه اخذ رای، بلکه از طریق یک سرویس الکترونیکی انجام دهند و در موارد خاص، نمایندگان کمیسیون انتخابات حتی به خانه شهروندان می روند.
وی افزود: رای گیری به آرامی و بدون تخلف انجام می شود و نه تنها من می توانم این را بیان کنم، بلکه ده ها تن از همکارانم از جمله مصر، سوریه، قطر، بحرین و... نیز این امر را تائید می کنند.
وی اظهار کرد: من ناظر انتخابات در بیش از 30 کشور بوده ام، اما فدراسیون روسیه یکی از بهترین کشورها در برگزاری انتخابات در جهان است.

عبدالله عیسی، رایزن فرهنگی سفارت فلسطین در این زمینه به اسپوتنیک گفت: تمام کسانی که به عنوان ناظر عمل می کنند به اتفاق آرا تایید می کنند که روند رای گیری آرام و شفاف است. حتی می توانم بگویم که همانند نوعی جشن برگزار می شود، و این پیامی است از سوی شهروندان روسیه به تمام جهان: از یک طرف، توجه و مشارکت آنها در این روند برای آنها مهم است، از جمله از این نظر که آنها دارند تاریخ سرزمین خود را می آفرینند و از سوی دیگر این پیامی است برای غرب و کشورهایی که اکنون از جنگ و رویارویی که علیه روسیه آغاز کرده اند، چه در اوکراین و چه در عرصه بین المللی و چه در عرصه بین المللی و چه در شورای امنیت حمایت می کنند.
وی ادامه داد: من می خواهم توجه داشته باشم که انتخابات بسیار حرفه ای برگزار می شود، مشارکت گسترده ای وجود دارد و شهروندان روسیه نیز این فرصت را دارند که به صورت الکترونیکی رای دهند. و این نکته بسیار مهمی است که نشان می دهد روسیه بسیار علاقه مند است تا اطمینان حاصل کند که هر شهروند می تواند در این انتخابات شرکت کند و از حق رای خود استفاده کند. بسیاری از ناظران همکار من این تجربه را تحسین می کنند، تجربه ای که باید توسط کشورهای دیگر پذیرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن