روسیه بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است


روسیه بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است

مدبر گفت: روسیه هرگز نیاز به هیچ تسلیحاتی ندارد، خودش بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع سلاح‌های نظامی است و جزو کشور‌های واردکننده اسلحه هم نیست.

رویترز گزارش داد، در بیانیه روز جمعه گروه هفت ادعا شده که این گروه «بشدت نگران» تصمیم احتمالی ایران برای «انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط به روسیه» است.

روح الله مدبر کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه گفته است: بیش از دو سال است که بهانه‌هایی از سوی غرب و آمریکا درباره تحویل سلاح به روسیه، آن هم بدون هیچ مستندی شنیده می‌شود که این‌ها به نظر من نوعی اقدامات نخ نما شده است. این بهانه‌ها به دلیل همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران با روسیه رو به گسترش است و شاهدیم که ایران و روسیه رزمایش‌های بسیاری را برگزار کرده‌اند که نمونه آن همین رزمایش اخیر کمربند رزمایش دریایی بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه تقویت فعالیت‌های دفاعی و پیمان‌های امنیتی و تولید تسلیحات ایران و روسیه وارد اقدامات بزرگی شده‌اند که این امر برای آمریکا بسیار نگران کننده است و به یک مساله‌ای که هیچ مستنداتی برای آن ندارند مبنی بر اینکه ایران به روسیه سلاح می‌دهد ورود کرده‌اند. ابتدا باید گفت که روسیه هرگز نیاز به هیچ تسلیحاتی ندارد و خودش بزرگترین تولیدکننده انواع سلاح‌های نظامی است و اصلا جزو کشور‌های وارد کننده اسلحه هم نیست. همچنین طی این مدت ده‌ها بار مقامات کشورمان اعلام کردند که اگر طرف آمریکا و اروپایی مستنداتی دارند ارائه دهند، اما شاهدیم که صرفا گمانه زنی می‌کنند و هیچ مستنداتی ندارند پس چون همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه می‌خواهد به نتیجه مهمی برسد قصد این را دارند که در روند این همکاری بین دو کشور اخلال ایجاد کنند.

روسیه بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است

مدبر افزود: مساله هم این است که در حالی که غرب و آمریکا ایران را متهم می‌کنند، اما در موضوع فلسطین شاهدیم که در چهار ماه قبل مردم بی دفاع غزه مورد انواع بمباران‌ها و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و به صورت‌های مختلف محاصره شدند و به شهادت رسیدند. تامین کننده اولیه سلاح اسرائیل هم آمریکاست. اینجا این دوگانه مطرح می‌شود که چرا تا الان غرب هیچ موضعی علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده است و تا کنون هم در هیچ مجامعی محکوم نشده است در حالی که اسرائیل به صورت روزانه در حال کشتار هزاران نفر است و از انواع سلاح‌های سنگین علیه آنها استفاده می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در پایان گفت: این نمونه سیاست نخ نمای آمریکاست که علیه بشریت استفاده می‌کند و هرجا که منافع خودش باشد اقدام می‌کند. ایران باید استناد کند به این مساله و از مجامع بین المللی بخواهد توضیح دهند که آمریکا چرا باید در برابر جنایت مشهود اسرائلی با سلا‌ح‌های غربی سکوت می‌کند، اما در برابر موضوعی که وجود ندارد اظهار نظر می‌کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش