سایه جنگ اوکراین بر انتخابات روسیه/ مسکو به کی یف هشدار داد


سایه جنگ اوکراین بر انتخابات روسیه/ مسکو به کی یف هشدار داد

اقتصادنیوز: روسیه، اوکراین را به استفاده از فعالیت‌های «تروریستی» برای ایجاد اختلال در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنگ اوکراین بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه سایه افکنده است؛ انتخاباتی که پیش‌بینی می‌شود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را برای یک دوره شش سال دیگر در کرملین ماندنی کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین حال وزارت خارجه روسیه شنبه گفت کی‌یف «فعالیت‌های تروریستی خود را در ارتباط با انتخابات تشدید کرده است تا فعالیت خود را به دست‌اندرکاران غربی خود نشان دهد و برای کمک‌های مالی بیشتر و تسلیحات مرگبار التماس کند.»

براساس این بیانیه، در یکی از این رویدادها یک پهپاد اوکراینی مهماتی را بر روی یک مرکز رای‌گیری در منطقه تحت کنترل روسیه در منطقه زاپوریژیا پرتاب کرد.

خبرگزاری دولتی تاس به نقل از یکی از مقامات محلی انتخابات گزارش داد، در روستایی در حدود ۲۰ کیلومتری شرق شهر انرهودار زاپوریژیا بمبی در پنج یا شش متری ساختمانی که محل رای‌گیری بود، فرود آمد و این قبل از باز شدن شعبه اخذ رای بود و هیچ خسارت و یا جراحتی وارد نشد.

خبر مرتبط
طرح تازه اتحادیه اروپا برای تامین سلاح اوکراین

صدراعظم آلمان اعلام کرد که سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی مقامات اوکراینی که برگزاری انتخابات در بخش‌هایی از قلمرو تحت کنترل روسیه را «غیرقانونی» قلمداد می‌کنند، ارائه نشده است.

در همین حال، الا پامفیلووا، رئیس کمیسیون انتخابات روسیه گفت در دو روز اول رای‌گیری (جمعه و شنبه)، ۲۰ مورد تلاش افراد برای مخدوش کردن برگه‌های رای با ریختن مواد مختلف در صندوق‌های رای و همچنین ۸ مورد اقدام به آتش‌سوزی و انداختن یک مورد بمب دودزا وجود داشته است.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه در اظهار نظر در مورد این حوادث گفت مسببان این اتفاقات ممکن است به اتهام خیانت با مجازات ۲۰ سال حبس روبرو شوند.

خبر مرتبط
ناکامی مکرر اوکراین در نفوذ به خاک روسیه / 30 نظامی اوکراینی کشته شدند

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه از تلاش‌های مکرر و ناموفق اوکراین برای ورود به خاک روسیه در روزهای انتخابات خبر داد و اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ نظامی اوکراینی در این عملیات کشته شده‌اند.

او که اکنون معاون شورای امنیت روسیه است، در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به حملات اوکراین نوشت: «این کمک مستقیم به آن دسته از افراد فاسد است که امروز شهرهای ما را گلوله‌باران می‌کنند.»

امروز (یکشنبه)، آخرین روز از سه‌ روز رای‌گیری است و هواداران الکسی ناوالنی، رهبر سابق اپوزیسیون روسیه که در زندان درگذشت، از مردم خواسته‌اند تا ظهر به صورت دسته‌جمعی در اعتراض ضد پوتین شرکت کنند.

در همین حال رسانه‌های روسی به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفتند پوتین در روزهای اخیر گزارش‌های نظامی در مورد تلاش برای حمله توسط خرابکاران در مناطق مرزی بلگورود و کورسک، از جمله چندین تلاش برای تهاجم در شبانه‌روز گذشته که همگی خنثی شدند، دریافت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان