تحصیل در آلمان و مهاجرت به کانادا: راهنمایی برای آینده بهتر


تحصیل در آلمان و مهاجرت به کانادا: راهنمایی برای آینده بهتر

آلمان به عنوان یکی از برترین کشورهای قاره اروپا و کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای قاره آمریکا سال‌های متمادی است که به عنوان مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شوند که مهاجرین...

آلمان به عنوان یکی از برترین کشورهای قاره اروپا و کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای قاره آمریکا سال‌های متمادی است که به عنوان مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شوند که مهاجرین بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. این کشورها یکی از معتبرترین مقاصد تحصیلی و از بهترین بازارهای کاری جهان هستند که همین نظر افراد را به آنان جلب کرده است.

اما مهاجرت به آلمان و کانادا از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هریک می‌تواند برای برخی متقاضیان مناسب باشد. شناخت روش مناسب و ایده‌ال باتوجه به اهداف شما یکی از مهم‌ترین مراحل یک مهاجرت موفقیت‌آمیز خواهد بود. با شناخت سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان می‌توانید به انتخابی بسیار دقیق و مطمئن طبق شرایط خود برسید.

همچنین دقت داشته باشید که مهاجرت به کانادا دارای شرایطی متفاوت است و متقاضیان باید به صورت رقابتی با یکدیگر و بر اساس ویژگی‌ها و امتیازات به این امر برسند. می‌توان گفت در حال حاضر مهاجرت به این کشور برای ایرانیان در مقابل آلمان کمی سخت‌تر و پر چالش‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه همراه ما باشید.

بهترین راه برای مهاجرت به آلمان و مهاجرت به کانادا چیست؟

تحصیل در آلمان و مهاجرت به کانادا: راهنمایی برای آینده بهتر

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان و یا کانادا را دارند همواره در پی یافتن بهترین و راحت‌ترین راه رسیدن به این هدف هستند که باید بگوییم انتخاب این موضوع برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به شرایط و ملیت متفاوت هریک از متقاضیان و میزان بودجه و اهداف آنان، بهترین و مناسب‌ترین راه برای آنان متفاوت خواهد بود.

البته به طورکلی برخی از روش‌های مهاجرتی به عنوان بهترین روش‌ها شناخته می‌شوند و می‌توانند برای اغلب متقاضیان مناسب باشند که در ادامه آن‌ها را خواهیم شناخت.

مهاجرت تحصیلی

تحصیل در کشور آلمان می‌تواند به عنوان یک یاز بهترین روش‌های مهاجرتی و همچنین مطمئن‌ترین روش انتخاب شود که نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور دارد. همچنین باید بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان بوده و برای تحصیل در این کشور نیاز به دانستن زبان آلمانی دارید. البته برخی معدود رشته‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

در کشور کانادا نیز دانشگاه‌های بسیار معتبری فعالیت دارند که روش تحصیلی به این کشور را به روشی بسیار مطمئن و مناسب مبدل ساخته‌اند. تحصیل در دانشگاه‌های کانادا رایگان نیست، اما بورسیه‌های مختلفی به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین زبان تحصیل در این کشور انگلیسی و فرانسوی است که انگلیسی بسیار فراگیر تر است.

باید توجه داشته باشید که پس از پایان تحصیلات در هر دو کشور چنان‌چه بتوانید شغلی مناسب یافته و مشغول به کار شوید امکان دریافت اقامت دائم نیز برایتان فراهم خواهد آمد.

مهاجرت کاری

اگر دارای تخصص و مهارت مورد نیاز در آلمان هستید، می‌توانید برای دریافت ویزای کار اقدام کنید. برای این کار باید از یک کارفرمای آلمانی دعوت‌نامه داشته باشید و یا در جستجوی کار در آلمان موفق باشید. روش مهاجرت کاری به عنوان ارزان‌ترین روش و یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به آلمان شناخته می‌شود. البته ویزای جاب سیکر نیز به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 6 ماه در آلمان به دنبال کار بگردید.

مهاجرت کاری به کانادا نیز از روش‌های بسیار پر طرفدار و ارزان به این کشور است که کمی با کشور آلمان تفاوت دارد. برای مهاجرت به کانادا از طریق روش کاری شما می‌توانید از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program) و یا برنامه نامزدی استانی (Provincial Nominee Program) اقدام کنید که هریک از این برنامه‌ها شرایط خاص خود را دارند.

اما آن‌چه باید به آن توجه کنید این‌که اقدام از طریق این روش‌ها رقابتی است و تمام متقاضیان با توجه به ویژگی‌ها تخصص،‌ دانش و سایر شرایطشان امتیازبندی می‌شوند و برترین‌ها می‌توانند به کانادا مهاجرت کرده و مشغول به کار شوند.

مهاجرت از طریق ازدواج

البته مهاجرت از طریق ازدواج را نمی‌توان یک روش مهاجرتی معرفی کرد بلکه باید آن را به عنوان یک فرصت برای مهاجرت در نظر گرفت که افرادی که با شهروندان یا مقیمان دائم هریک از این کشورها ازدواج می‌کنند، قادر به اقدام از طریق آن خواهند بود. باید توجه کنید که دولت‌های هر دو کشور بسیار دقیق و شدید شرایط زوجین را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند و صحت و درستی ازدواج را بررسی می‌کنند.

به این دلیل که از مهاجرت افرادی که از طریق ازدواج‌های صوری این قصد را دارند جلوگیری کنند. برای دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج در آلمان باید حداقل 2 سال از دواج رسمی زوجین گذشته باشد و حداقل 3 سال نیز به طور مشترک در این کشور زندگی کرده باشند. در کانادا نیز باید حداقل 2 سال از ازدواج زوجین گشذته و تا 3 سال طرف اسپانسرکننده مخارج و هزینه‌های همسر خود در کانادا را متقبل شود.

مهاجرت توریستی

مهاجرت توریستی را باید یک نوع مهاجرت موقت در نظر گرفت که از طریق آن نمی‌توان به اقامت دائم هیچ‌یک از این کشورها رسید. اما می‌توانید برای مدتی معلوم به آلمان و یا کانادا سفر کرده و در آن‌جا به دیدار فرزندان و بستگان و یا تفریح و گردش بپردازید. ویزای توریتی آلمان حداکثر 1 ماه ممکن خواهد بود و علاوه بر کشور آلمان با دریافت ویزای شنگن امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی نیز برایتان فراهم خواهد آمد.

اما ویزای توریستی کانادا از لحاظ زمانی بسیار شرایط بهتری دارد و می‌تواند حتی تا 5 سال هم نیز برای متقاضیان صادر شود. اما با دریافت آن فقط قادر به ورود و خروج به کشور کانادا خواهید بود. ضمنا فراموش نکنید که روش‌های سرمایه گذاری، ثبت شرکت، پناهندگی، تولد و استارتاپ نیز از دیگر روش‌های مهاجرتی به این دو کشور هستند که از طریق مشاورین موسسه مهاجرتی آی مهاجرتی می‌توانید از جزئیات و شرایط آنان مطلع گردید.

آشنایی با امکانات و فرصت‌های تحصیل در آلمان برای آینده بهتر

تحصیل در آلمان و مهاجرت به کانادا: راهنمایی برای آینده بهتر

آلمان به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه آموزش و پرورش، فرصت‌های تحصیلی متنوع و با کیفیتی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این کشور مقر برترین دانشگاه‌های اروپا و جهان است که در ارائه برخی از رشته‌های آموزشی و تحقیقاتی از برترین مراکز آموزشی در جهان تلقی می‌شوند. در ادامه شما را با برخی از امکانات و ویژگی‌های تحصیل در کشور آلمان آشنا خواهیم کرد.

  • کیفیت بالای آموزش: دانشگاه‌های آلمان به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیقات خود در سطح جهانی شناخته شده هستند و دریافت مدرک از آن‌ها آینده شغلی مناسبی را برایتان رقم خواهد زد.
  • هزینه‌های تحصیل: تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی رایگان است.
  • تنوع رشته‌های تحصیلی: دانشگاه‌های آلمان رشته‌های تحصیلی متنوعی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند که شامل انواع رشته‌های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و غیره می‌شود.
  • فرصت‌های شغلی: آلمان دارای بازار کار قوی و فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور است و برترین اقتصاد اروپا و برترین‌های جهان است و نرخ بیکاری بسیار پائینی دارد.
  • امکان تحقیق و پژوهش: آلمان به دلیل سابقه طولانی در تحقیقات علمی، فرصت‌های مناسبی برای تحقیق و پژوهش در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • امنیت و رفاه: آلمان کشوری امن با سطح رفاه اجتماعی بالا است که دانشجویان نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
  • امکانات و خدمات دانشجویی: دانشگاه‌های آلمان از بهترین و کامل‌ترین آزمایشگاه‌ها و امکانات تحصیلی برای تدریس و آموزش به دانشجویان برخوردار هستند. این مراکز آموزشی همچنین امکانات اقامتی نظیر خوابگاه و سائل اقامتی را نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار خواهند داد.

برخی از مزایای دیگر تحصیل در آلمان:

علاوه بر موارد بالا مهاجرت تحصیلی به آلمان مزایا و ویژگی‌های دیگری نیز دارد که بدین شرح هستند:

  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی مختلف با شرایط و مبالغ مالی گوناگون
  • امکان اشتغال و کار دانشجویی پاره وقت برای تامین مخارج و هزینه‌های تحصیل
  • امکان سفر و دسترسی به سایر کشورهای اروپایی با استفاده از ویزای شینگن
  • امکان اشتغال و کار پس از پایان تحصیلات در دانشگاه
  • امکان دریافت اقامت دائم کشور آلمان پس از فارغ‌التحصیلی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی
  • هزینه‌های اقامتی و زندگی نسبتا ارزان در مقایسه با سایر کشورهای همسایه

تحصیل در آلمان و مهاجرت به کانادا: راهنمایی برای آینده بهتر

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان