به این دلیل گوشی ارزان برای وبگردی مناسب نیست!


به این دلیل گوشی ارزان برای وبگردی مناسب نیست!

اگر شما هم فکر می‌کنید یک گوشی ارزان یا اقتصادی برای اموری چون وب‌گردی کافی خواهید بود، احتمالاً با دیدن نتایج بنچمارک‌های Danluu نظرتان عوض خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی‌های ارزان گزینه خوبی برای وب‌گردی نیستند و وب‌سایت‌های امروزی...

اگر شما هم فکر می‌کنید یک گوشی ارزان یا اقتصادی برای اموری چون وب‌گردی کافی خواهید بود، احتمالاً با دیدن نتایج بنچمارک‌های Danluu نظرتان عوض خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی‌های ارزان گزینه خوبی برای وب‌گردی نیستند و وب‌سایت‌های امروزی سنگین‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنید.

چندی قبل وب‌سایت Danluu نتایج بررسی جامع 23 وب‌سایت پرطرفدار را منتشر کرد که حاوی یافته‌های جالبی بود و نشان می‌داد حتی اگر یک گوشی قادر به اجرای بازی PUBG با 40FPS باشد، ممکن است از عهده بارگذاری و اجرای روان وب‌سایت‌های رایج برنیاید. به طور دقیق هر صفحه وب‌سایت Wix حدود 21 مگابایت حجم دارد و وب‌سایت‌های مشهوری چون Patreon و Threads هم 13 مگابایت حجم دارند.

قدرت ناکافی گوشی‌های رده معمولی و اقتصادی در وبگردی

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد بارگذاری برخی وب‌سایت‌ها با سریع‌ترین اینترنت هم ممکن است تا 33 ثانیه طول بکشید یا حتی در مواردی بارگذاری نشود و گوشی کم بیاورد.

جدول زیر زمان Largest Contentful Paint (LCP) وب‌سایت‌های مختلف بر روی برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های رده معمولی بازار را نشان می‌دهد. LCP بیانگر فاصله بین کلیک کردن کاربر بر روی یک صفحه و رندر شدن آن بر روی صفحه نمایش است.

به این دلیل گوشی ارزان برای وبگردی مناسب نیست!

در این جدول نتایج چیپست‌های مختلفی را شاهد هستیم که از MediaTek MT6580 بکار رفته در گوشی Itel P32 گرفته تا M3 Max اپل را شامل می‌شود.

جالب اینکه نتایج نشان می‌دهد برخی از وب‌سایت‌های محبوب چون Quora به شدت سنگین است و نمی‌توان تجربه خوبی از کار با آن بر روی گوشی‌های ضعیف داشت. همچنین پلتفرم‌های تولید محتوا جدیدتر چون Squarespace و Discourse وضعیت بدتری بر روی گوشی‌های ضعیف دارند.

در این تست از Tecno S8C به عنوان یکی از گوشی‌های ارزان محبوب در بازارهای در حال توسعه اسم برده شده است که در وب‌گردی کم می‌آورد. این گوشی شاید قادر به اجرای بازی PUBG با 40FPS باشد، اما وب‌سایت Quora آن را به زانو در می‌آورد. این گوشی مجهز به چیپست Unisoc T606 با هسته‌های Cortex-A75 و Cortex-A55 است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!