نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل چطور است؟


نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل چطور است؟

اگر برای شما نیز سوال است که «نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل» چطور است؟ با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در رابطه با «قوانین هتل برای کودکان» با شما در میان بگذاریم.

اگر برای شما نیز سوال است که «نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل» چطور است؟ با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در رابطه با «قوانین هتل برای کودکان» با شما در میان بگذاریم.

در بسیاری از سفرها، کودکان همراه همیشگی والدین هستند. انتخاب محل اقامت و آگاهی از نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل از جمله مواردی هستند که می توانند برای والدین در انتخاب هتل و انتخاب تور خارجی دغدغه باشند. بسیاری مواقع والدین نمی دانند که قوانین هتل در هنگام پذیرش کودکان به چه شکل است و چه هزینه ای را باید برای کودک خود پرداخت کنند. آگاهی از نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل به افراد کمک می کند تا بتوانند در هنگام رزرو کردن تور خارجی موارد مربوط به هزینه های کودک خود را در نظر بگیرند و بهتر برنامه ریزی کنند.

اگر برای شما نیز سوال است که نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل چطور است؟ با این نوشته از «دنیای سفر» همراه باشید تا نکات مهمی را در رابطه با قوانین هتل با شما در میان بگذاریم.

  • قوانین هتل ها در نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل
  • گروه سنی بزرگسال
  • گروه نوزادان
  • گروه سنی کودکان ۲ تا ۱۲ سال
  • چه مواردی باعث تفاوت قیمت در هتل ها می شود؟
  • آیا در صورت عدم رزرو تخت برای فرزند بالای دو سال باید هزینه پرداخت کرد؟

شاید بتوان گفت که تقریبا در همه هتل ها قوانین در مورد محاسبه هزینه کودکان یکسان است. گاهی ممکن است قوانین هتل بر اساس شرایط خاص تفاوت هایی داشته باشد و یا به صورت کلی در هتل امکان پذیرش کودکان فراهم نباشد که در این موارد اعلام می شود. جدای از موارد استثنا، می توان گفت که قوانین مشخصی برای محاسبه هزینه های کودک بر اساس سن کودک، نوع تخت، سرویس اضافه و موارد این چنینی وجود دارد. این قوانین ممکن است تفاوت های جزئی با هم داشته باشند که باید پیش از سفر در مورد آن ها اطلاعات لازم را کسب کرد. اما در کل و بر طبق قانون هتل­ ها کرایه هتل برای کودکان 2 تا 12 نیم بها محاسبه می شود.

نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل چطور است؟

قوانین هتل ها در نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل

به صورت کلی در همه هتل ها افراد به سه گروه سنی تقسیم می شوند و بر اساس آن هزینه ها دریافت می گردد:

گروه سنی بزرگسال

گروه سنی بزرگسال به افراد بالای ۱۲ سال گفته می شود. با توجه به این قانون اگر فرزند شما ۱۳ساله است یک فرد بزرگسال محسوب می شود. در تور خارجی یا داخلی، هنگام خرید تور هزینه کامل هتل همچون پدر و مادر باید برای فرزند پرداخته شود.

گروه نوزادان

نوزادان به کودکان زیر ۲ سال گفته می شود. بر اساس قوانین هتل از مسافران بابت اقامت کودک نوزاد هزینه گرفته نمی شود. باید توجه داشت که به نوزاد شما تختی هم اختصاص داده نمی شود و باید نوزاد را در کنار خود بخوابانید.

گروه سنی کودکان ۲ تا ۱۲ سال

در تقسیم بندی دیگر این گروه سنی قرار دارد. این گروه را به شکل نیم بها حساب می کنند؛ اما به دو شکل مختلف. در حالت اول هتل تختی را به کودک شما اختصاص نمی دهد و در نتیجه هزینه ای نیز دریافت نمی کند و فقط فرزند شما می تواند هنگام وعده های غذایی مهمان هتل باشد. در حالت دوم که مرسوم تر است یک تخت اضافه به شکل تخت سفری یا تاشو در اتاق هتل قرار داده می شود و از افراد هزینه نیم بها دریافت می گردد.

نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل چطور است؟

رزرو هتل با کودک نکات مهمی دارد که باید بدانید

بسیار مهم است که از قوانین هتل در این مورد، در هنگام رزرو تور خارجی مطلع شوید. درصورتی که در قالب یک خانواده چهارنفره و دارای دو فرزند در این گروه سنی، در تور خارجی شرکت کرده اید تنها یکی از فرزندان شما شامل این تخفیف می شود. اگر به طور مثال دو فرزند ۶ یا ۱۰ساله دارید باید هزینه ۳ نفر کامل و یک نیم بها را پرداخت کنید.

چه مواردی باعث تفاوت قیمت در هتل ها می شود؟

در بسیاری از مواقع قوانین هتل در محاسبه هزینه کودکان تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این تفاوت قیمت گاهی به خواسته های برخی از مسافران تور خارجی مربوط است. به طور مثال وقتی کودک در بازه سنی ۲ تا ۱۲ سال باشد اما والدین او درخواست سرویس اضافه و کامل را برای کودک بکنند، باید هزینه کامل را نیز بپردازند. در صورت عدم درخواست این سرویس ها تنها نیمی از هزینه باید پرداخت شود.

رزرو هتل برای کودکان ضروری است

در برخی موارد نیز این تغییر قیمت به سیاست های هتل باز می گردد. گاهی ممکن است برای جذب مشتری در زمان هایی که هتل ها خلوت هستند شرایط مناسب تری را برای کودکان در نظر بگیرند تا مسافران با توجه به پیشنهادهای ویژه، دست به انتخاب بزنند. همچنین باید در نظر داشت در برخی موارد قوانین هتل در ایام شلوغ سفر ممکن است تفاوت پیدا کند و برخی از قوانینی که همواره در مورد کودکان رعایت می شده، در این دوران در نظر گرفته نشود.

نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل چطور است؟

آیا در صورت عدم رزرو تخت برای فرزند بالای دو سال باید هزینه پرداخت کرد؟

در برخی موارد والدین گمان می کنند فرزند بالای 2 سال خود را می توانند در کنار خود و بر روی یک تخت بخوابانند و هزینه ای پرداخت نکنند. این تصور اشتباه است زیرا بسیاری از هتل ها به فرزند شما خدمات ارائه می دهند و به همین دلیل هزینه آن را از شما دریافت می کنند. از طرف دیگر بسیاری از قوانین هتل به هیچ عنوان اجازه این کار را نمی دهد؛ زیرا ممکن است به دلیل نبودن جای کافی برای خواب، مسافران دچار مشکل یا حادثه شوند و این مسئله تبعاتی برای هتل داشته باشد.

سخن آخر

اینکه مسافران پیش از سفر از قوانین هتل همچون نحوه محاسبه هزینه کودکان در هتل، مطلع شوند بسیار مهم است. در هنگام سفر، یکی از مهم ترین مسائل برآورد هزینه هاست. این مسئله باعث می شود افراد در مورد هزینه های خود کنجکاو باشند و بتوانند تخمین بزنند که برای اقامت فرزند خود چه میزان باید هزینه کنند. قوانین هتل به صورت کلی در مورد اقامت کودکان از یک قاعده تبعیت می کند؛ اما در موارد جزئی و در شرایط مختلف ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد. بسیار مهم است که پیش از سفر و اقامت در هتل در مورد قوانین هتل و هزینه اقامت کودک خود اطلاعات کامل را کسب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی