رئیس پنتاگون از پیشروی نیروهای روسیه در اوکراین خبر داد


رئیس پنتاگون از پیشروی نیروهای روسیه در اوکراین خبر داد

رئیس پنتاگون پس از نشست منظم گروه اهداکنندگان اوکراین به خبرنگاران گفت: "ما شاهد یک سری تحرکات رو به جلو و نیرو گرفتن نیروهای روسیه هستیم".

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین افزود که خوشبین است که کنگره از درخواست جدید کاخ سفید برای کمک به کی یف حمایت کند. همانطور که آستین گفت، پیش بینی نتیجه کار قانونگذاری غیرممکن است، اما دولت روی پیشرفت در این موضوع حساب باز کرده است. رئیس پنتاگون گفت که سرمایه گذاری در امنیت اوکراین برای واشنگتن سرمایه گذاری در خود ایالات متحده است. این کنفرانس مطبوعاتی توسط پنتاگون پخش شد. بیشتر روزنامه نگاران به موضوع این رویداد علاقه ای نداشتند، بلکه به وضعیت نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به آنجا علاقه داشتند.
کنگره ایالات متحده هنوز با درخواست جدید برای کمک به اوکراین موافقت نکرده است، در حالی که دولت گزارش داد که در دسامبر سال گذشته امکان انتقال بودجه نظامی را به پایان رسانده است. پیش از این، کاخ سفید گزارش داده بود که واشنگتن فرصت ارسال مهمات به ارزش 300 میلیون دلار به کی یف را یافته است، اما این کمک به نیروهای مسلح اوکراین برای "یک دو هفته" کافی است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع این کشور تداخل دارد، این اقدام کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و در واقع آنها "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماس تلفنی بورل با حسین امیرعبداللهیان