هشدار به مسافران نوروزی / طوفان بارشی 66 شهر از زاگرس تا البرز را جارو کرد !


هشدار به مسافران نوروزی /  طوفان بارشی 66 شهر از زاگرس تا البرز را جارو کرد  !

به گزارش رکنا، محمد درویش فعال محیط زیست در فضای مجازی نوشت: اغلب بارندگی ها همانطور که پیش‌بینی می‌شد در بخش‌هایی از ایران رخ داده که تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ همچنان نسبت به میانگین درازمدت ۵۵ساله...

به گزارش رکنا، محمد درویش فعال محیط زیست در فضای مجازی نوشت: اغلب بارندگی ها همانطور که پیش‌بینی می‌شد در بخش‌هایی از ایران رخ داده که تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ همچنان نسبت به میانگین درازمدت ۵۵ساله در شرایط خشکسالی بین ۱۷ تا ۶۷ درصد بوده‌اند؛ بنابراین، آشکارا نه‌تنها از شدت خشکسالی کشور کاسته شده، بلکه در برخی مناطق شرایط به سمت نرمال و فراتر از نرمال به ویژه در سرشاخه‌های سیمره، کرخه، سیروان، گاماسیاب، کشکان، کارون، دز، سفیدرود و زهره در زاگرس و رودخانه کرج در البرز متمایل شده است.

همچنان موج بارندگی ها ادامه دارد و خوشبختانه تا این لحظه هیچ خسارت جانی یا مالی قابل‌توجهی ناشی از سیل گزارش نشده است که نشان از اطلاع‌رسانی بهنگام و آمادگی یگان‌های محلی دارد.

یادمان باشد هر قطره آبی که به خلیج فارس یا کاسپین برسد، یک موهبت برای اکوسیستم این پهنه‌های به شدت راهبردی اما آسیب‌پذیر و شکننده است. درحقیقت، حیات بوم‌های شور دریایی به ورود آب شیرین از خشکی‌ها وابسته است و اگر خواهان بهبود کیفیت و تنوع آبزیان دریایی، ارتقای سبد غذایی ایرانیان، کاهش وابستگی به گوشت قرمز و افزایش درآمد صیادی هستیم، باید اجازه دهیم این سیلاب‌های مغذی به دریا برسند.

تنها نکته مهم این است که باید حریم سیلابی رودخانه‌ها را رعایت کرده و در خانه رود اقدام به ساخت و ساز، تردد، کشاورزی و دامداری نکنیم تا هنگام عبور این سیلاب‌های رویایی شاهد نعمت باشیم و نه متاثر از نقمت.


هشدار به مسافران نوروزی /  طوفان بارشی 66 شهر از زاگرس تا البرز را جارو کرد  !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی