آخرین مهلت برای قطعیت فروش استقلال و پرسپولیس


آخرین مهلت برای قطعیت فروش استقلال و پرسپولیس

۱۱ فروردین آخرین فرصت برای واگذاری رسمی تیم های استقلال و پرسپولیس است. در غیراینصورت این دو تیم شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا را از دست خواهند داد.

به گزارش وقت صبح، دو تیم استقلال و پرسپولیس سال های سال است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال هشدار داده است که مالکیت این دو تیم باید تفکیک شود. بر اساس قوانین حرفه ای شرکت – شخص یا نهاد نمی تواند دو تیم در لیگ حرفه ای داشته باشد.

واگذاری ۵۱ درصد سهام این دو باشگاه به گروه جدید یکی از برنامه های سازمان خصوصی سازی است و این اتفاق باید تا ۱۱ فروردین صورت گیرد. در غیر اینصورت این بار هر دو تیم شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهند داد.

فصل گذشته تیم استقلال به دلیل بدهی به استراماچونی از جدول بازی های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد؛ در غیر اینصورت به دلیل مالکیت مشترک هر دو تیم به اتفاق از حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا محروم می شدند. جالب اینجاست فصل گذشته وزارت ورزش و جوانان استقلال را به وزارت امور اقتصاد و دارایی واگذار کرد و خطاب به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد؛ خود تنها حامی پرسپولیس است اما بعدها مشخص شد، این واگذاری صوری و تنها به روی کاغذ بود.

منبع: خبر ورزشی

کد خبر : ۲۲۸۳۱۶
۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو