مردم روسیه حرف خود را زدند، اجازه دهید مردم اوکراین هم حرف خود را بزنند


مردم روسیه حرف خود را زدند، اجازه دهید مردم اوکراین هم حرف خود را بزنند

87.5% مردم روسیه در انتخابات اخیر حمایت خود از آقای پوتین و سیاست هایش را اعلام کردند.

بسیاری از کارشناسان بین المللی باور دارند که این انتخابات به نوعی یک نظر سنجی درباره حمایت مردم روسیه از شخص آقای پوتین وهمچنین عملیات ویژه روسیه در اوکراین به حساب می آید و آقای پوتین با این حمایت مردمی اقتدار خود را امروزه به رخ رقبای غربی خود می کشد.
جالب اینکه همه، حتی همان کشورهای غربی، نسبت به سالم بودن انتخابات روسیه اذعان دارند.
طبق اصول علم سیاست، عملا رهبران کشورها با حمایت مردم خود در مقابل دیگران قدرت دارند.
این در حالی است که در طرف مقابل جو بایدن در انتخابات بسیار بحث بر انگیز حدود 51% آراء مردمی را کسب کرده و حزب ایمانیوئل مکرون در فرانسه 59% و حزب ریشی سوناک در انگلیس 44% و حزب اولاف شولتز در آلمان با 26% آرا به قدرت رسیده.
طبق نظر سنجی های مراکز آمار سنجی کشورهای غربی آقای پوتین مورد حمایت 76% (البته انتخابات نشان داد که بیش از 87.5% است) جو بایدن 39% ایمانیوئل مکرون 27% ریشی سوناک 21% و اولاف شولتز 14% مردم کشورهایشان هستند.
طبق برآوردها امروزه ولودومیر زلنسکی در اوکراین از حمایت کمتر از 20% مردم اوکراین برخوردار است وحتی در انتخابات ریاست جمهوری قبلی که سال 2019 برگزار شد وی نتوانست در دور اول انتخابات اکثریت آرا را به دست آورد و در دور دوم انتخابات به پیروزی رسید.
این در حالی است که در همان انتخابات نهایتا 63.5 درصد مردم اوکراین شرکت داشتند.
بدین ترتیب زلنسکی حتی در همان زمان هم حمایت کمتر از 30% مردم اوکراین را داشت.
امروزه با توجه به سیاست های زلنسکی که منجر به قربانی شدن اوکراین و مردم اوکراین برای منافع آمریکا و غرب شده آنقدر نفرت از زلنسکی در میان مردم اوکراین زیاد شده که وی به هر ترتیبی شده تلاش دارد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، را برگزار نکند و تلاش دارد فعلا بصورت رئیس جمهوری فوق العاده کار خود را ادامه دهد ولی او به خوبی می داند که در صورت برگزار نشدن انتخابات قانونا وی مشروعیت خود را از دست خواهد داد.
زلنسکی حتی جرئت آن را ندارد که انتخابات پارلمانی برگزار کند، چون می داند که احتمال سیطره مخالفین وی بر پارلمان قطعی است و در نهایت پارلمان ممکن است مشروعیت را از او سلب کند.
طبق برخی اخبار و صحبت های محافل سیاسی و کارشناسان غربی حتی امروزه برخی کشورهای غربی به دنبال آن هستند که برای مشروعیت بخشیدن به ادامه حکومت فعلی در اوکراین کاری کنند که زلنسکی اختیارات ریاست جمهوری را قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری اش به فردی دیگر واگذار کند و آن فرد دیگر به عنوان رئیس جمهوری موقت تا زمانی که کشورهای غربی تشخیص دهند بر اوکراین حکومت کند.
چیزی شبیه عبد ربه منصور هادی در یمن.
او که زمانی معاون رئیس جمهوری بود، هم به عنوان رئیس جمهوری موقت توسط علی عبد الله صالح و با توافق با کشورهای عربی و برخی سران قبایل یمنی برگزیده شد (انتخاب نشد) و بنا بود طی دو سال شرایط انتخابات درون یمن را فراهم کند اما بعد از دو سال وی نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت استعفا داد ولی سعودی ها اصرار داشتند که وی باید استعفای خود را پس بگیرد و قدرت را واگذار نکند و کار به جایی رسید که امروزه می بینیم چه بلایی سر یمن آمده.
در واقع سناریوی مد نظر غربی ها مخصوصا ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان مشابه همان سناریوی یمن می باشد و میتواند منجر به آن شود که اوکراین نیز دو قسمت شود و وارد یک جنگ داخلی بی پایان گردد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان