اوکراین می خواهد از لیست حامیان جنگ امتناع کند


اوکراین می خواهد از لیست  حامیان جنگ  امتناع کند

اوکراین پس از درخواست کشورهای همراه، از فهرست "حامیان جنگ" امتناع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران اوکراین، پس از درخواست کشورهای همراه، تصمیم گرفت لیست شرکت ها - "حامیان جنگ بین المللی" را که در وب سایت آژانس ملی پیشگیری از فساد (NACP)، سرویس مطبوعاتی دولت منتشر شده بود، حذف کند.
همانطور که سرویس مطبوعاتی خاطرنشان می کند، این تصمیم پس از یک جلسه طولانی که با حضور نمایندگان شورای امنیت ملی و دفاع ، سرویس امنیتی اوکراین ، دفتر دادستانی کل و وزارتخانه ها برگزار شد، اتخاذ گردید. همچنین در این نشست سفرای ایتالیا، ژاپن، اتریش، فرانسه، مجارستان، ترکیه، کاردار سفارت های آمریکا، بلژیک، فنلاند، یونان و نمایندگی اتحادیه اروپا در اوکراین حضور داشتند.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت امور خارجه اطلاعاتی درباره درخواست های متعدد نمایندگان دستگاه دیپلماسی کشورهای شریک در مورد فقدان چارچوب نظارتی برای وجود فهرستی از "حامیان بین المللی جنگ" دریافت کرد.
مشخص شده است که وزارت دادگستری کشور انتشار چنین فهرستی از طرف دولت بدون حل مسائل در سطح قانونگذاری را غیرقابل قبول دانسته است؛ شورای امنیت ملی و دفاع نیز به نوبه خود ابراز اطمینان کرد که نیازی به نهادهای اضافی برای اجرای سیاست تحریم نیست. صفحه که لیست داخل آن است از کار می افتد و به قسمت پورتال شورای امنیت ملی و شورای دفاع با ثبت دولتی تحریم ها هدایت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول