مردم برای نگهداشت طبیعت چه وظایفی دارند


مردم برای نگهداشت طبیعت چه وظایفی دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نگهداشت و محافظت از طبیعت فقط وظیفه دولتمردان و مراجع دولتی نیست . بخش اعظم آموزش نگهداشت طبیعت هر کشور بر عهده مراجع فرهنگی و آموزشی است و در ادامه بخش اصلی بر...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نگهداشت و محافظت از طبیعت فقط وظیفه دولتمردان و مراجع دولتی نیست . بخش اعظم آموزش نگهداشت طبیعت هر کشور بر عهده مراجع فرهنگی و آموزشی است و در ادامه بخش اصلی بر عهده مردم است.مردمی که از طبیعت کشورشان مراقبت نمی کنند و حتی دست به تخریب و آلوده کردن و کثیف کردن آن می زنند، در حقیقت دوستدار کشور و وطنشان نیستند.

حتی اگر دولتمردان به نگهداشت محیط زیست و طبیعت هر کشور واقف نیستند یا عملکرد ضعیفی در این بخش دارند این ضعف به بخش آموزشی و پرورشی و فرهنگی بر می گردد که به آنها نیز این آموزه را نداده اند.

و اما وظایف متعددی وجود دارد که مردم هر کشور برای کمک به حفظ طبیعت کشورشان باید رعایت کنند.

کاهش، استفاده مجدد و بازیافت از جمله مواردی است که باید به شهروندان آموزش داده شود و در ادامه به آن توجه کنند تا ضایعات و مصرف را با استفاده مجدد از اقلام، بازیافت مواد و کاهش استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف به حداقل برسانند.

صرفه جویی در آب و انرژی از دیگر وظایف شهروندان است .از منابع آب و انرژی به طور موثر با رفع نشتی ها، خاموش کردن چراغ ها در صورت عدم استفاده و استفاده از وسایل کم مصرف از جمله این وظایف است.

حفاظت از حیات وحش را باید مدنظر قرار دهند. به زیستگاه های حیات وحش احترام بگذارند و از مزاحمت یا آسیب رساندن به حیوانات در محیط طبیعی خودداری کنند.

کاشت درختان و گیاهان بومی از دیگر عملکردهای موثر شهروندان برای نگهداشت محیط زیست و به عبارتی نگهداری از وطنشان است.با کاشت درختان و گیاهان بومی برای احیای اکوسیستم ها و ایجاد زیستگاه برای حیات وحش، از تلاش های احیای جنگل حمایت کنند.

از تلاش‌های حفاظتی حمایت کنند. به سازمان‌های حفاظتی که برای حفاظت و حفظ زیستگاه‌های طبیعی و حیات وحش کار می‌کنند، کمک مالی کنند یا با آنها همکاری کنند و در ادامه دقیق و بدون بی تفاوتی، عملکرد مدیرانی که مسئول محافظت از محیط زیست هستند را رصد کنند و از تخلف ها و گفتارهای غیرعلمی آنها به راحتی گذر نکنند.

آموزش حفاظت از محیط زیست از وظایف دیگر است. دانستن این علم و آگاهی حتما نباید وابسته به دولتمردان باشد. خود فرد می تواند مسئولانه اقدام کند. از منابع علمی و درست و تایید شده برای افزایش آگاهی خود بهره ببرند و در ادامه افزایش آگاهی، در مورد مسائل زیست محیطی و اهمیت حفظ طبیعت اشتراک گذاشتن و اقدام کنند.

زندگی پایدار را تمرین کنند. در زندگی روزمره، انتخاب های آگاهانه از نظر محیط زیست، مانند استفاده از حمل و نقل عمومی، خرید محصولات محلی و ارگانیک، و کاهش انتشار کربن را مدنظر داشته باشند.


مردم برای نگهداشت طبیعت چه وظایفی دارند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا