با روزه‌داری التهاب بدن را کم کنید


با روزه‌داری التهاب بدن را کم کنید

روزه به بدن کمک می‌کند تا با التهاب و بیماری‌های مزمن مبارزه کند.

دانشمندان دانشگاه کمبریج انگلستان جنبه جدیدی از چگونگی کاهش التهاب که محصول جانبی مضر سیستم ایمنی بدن است را کشف کرده‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که روزه‌داری یک ماده شیمیایی خاص به نام اسید آراشیدونیک را در خون افزایش می‌دهد که نقش کلیدی در مهار التهاب ایفا می‌کند. این یافته همچنین ممکن است اثربخشی برخی دارو‌ها ازجمله آسپرین را روشن کند.

بین رژیم غذایی، به ویژه رژیم غذایی پرکالری و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی، ارتباط کاملا ثابتی وجود دارد. این شرایط اغلب با التهاب مزمن در بدن همراه است.

التهاب، پاسخی طبیعی به آسیب یا عفونت است و به عنوان سیستم هشدار عمل می‌کند تا از بدن در برابر آسیب محافظت کند، با این حال، می‌تواند به‌طور ناخواسته منجر به آزاد شدن محتویات سلولی شود که پاسخ‌های التهابی را بیشتر می‌کند.

روزه‌داری برای کاهش التهاب شناخته شده است؛ شرکت‌کنندگان این تحقیق، یک وعده غذایی ۵۰۰ کیلوکالری مصرف کردند و به مدت ۲۴ ساعت ناشتا بودند سپس یک وعده غذایی ۵۰۰ کیلوکالری دیگر خوردند.

محققان دریافتند که محدودیت کالری باعث افزایش سطح اسید آراشیدونیک می‌شود و لیپیدی است که به خاطر نقشش در ذخیره انرژی و ارتباطات بین سلولی شناخته شده است. جالب اینجاست که به محض اینکه شرکت‌کنندگان غذا خوردن را از سر گرفتند، سطح اسید آراشیدونیک کاهش یافت.

با بررسی اثرات آراشیدونیک اسید بر سلول‌های ایمنی در آزمایشگاه، این گروه تحقیق دریافت این اسید، فعالیت التهابی NLRP ۳ را کاهش می‌دهد. این یافته غیرمنتظره بود، زیرا قبلا تصور می‌شد که اسید آراشیدونیک التهاب را تشدید می‌کند.

این توضیحی بالقوه برای این مورد است که چگونه تغییر رژیم‌غذایی ما به ویژه با روزه‌داری، از ما در برابر التهاب محافظت می‌کند.

البته تحقیقات بیشتر مورد نیاز و هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا روزه از بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون محافظت می‌کند یا خیر، زیرا اثرات اسید آراشیدونیک کوتاه‌مدت است.

این نتایج نشان می‌دهد که روزه‌داری منظم در یک دوره طولانی می‌تواند به کاهش التهاب مزمنی که با این شرایط مرتبط است کمک کند همچنین رژیم غذایی پر کالری ممکن است با افزایش فعالیت التهابی، خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه