انگلیس و استرالیا توافق‌نامه امنیتی و دفاعی امضا کردند


انگلیس و استرالیا توافق‌نامه امنیتی و دفاعی امضا کردند

اقتصادنیوز: وزرای دفاع استرالیا و انگلیس اعلام کردند که «برای مواجهه با چالش‌های معاصر و حفاظت از قوانین جهانی» توافق‌نامه امنیتی و دفاعی جدیدی امضا کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزرای دفاع استرالیا و انگلیس توافقنامه همکاری دفاعی و امنیتی جدیدی را امضا کردند؛ توافقی که به گفته آنها «برای حفظ نظم مبتنی بر قوانین جهانی و مواجهه با چالش‌های معاصر» امضا شده است.

این توافق‌نامه را «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا و «گرانت شاپس» همتای انگلیسی‌اش پس از مذاکرات سالانه و دوجانبه دفاعی در پارلمان استرالیا در روز پنجشنبه، به عنوان بخشی از نشست وزیران استرالیا و انگلیس (AUKMIN) که اولین بار در سال ۲۰۰۶ برگزار شد، امضا شد.

مارلز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «روابط استرالیا با بریتانیا پویا و پایدار است. از رهبری بریتانیا در حمایت از اوکراین و تلاش‌ها برای مقابله با تهدید حوثی‌ها (انصارالله یمن) تا افزایش مشارکت در اقیانوس آرام و منطقه ایندوپاسفیک، ما به همکاری نزدیک با هم برای حمایت از نظم جهانی مبتنی بر قوانین ادامه می‌دهیم.»

خبر مرتبط
لندن پشت اوکراین را خالی کرد؟/نیروهای نظامی انگلیس به اوکراین اعزام نمی‌شوند

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس گفت که این کشور قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارد.

شاپس نیز گفت که این معاهده نحوه مشورت دو کشور در مورد موضوعاتی را که بر حاکمیت و امنیت منطقه ای یکدیگر تأثیر می گذارد، روشن می‌کند.

خبر مرتبط
حملات هوایی آمریکا و انگلیس به غرب یمن

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس چهارشنبه شب منطقه «الکتیب» در شهرستان «المیناء» واقع در غرب یمن را بمباران کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی