چگونه پنتاگون، اوکراین را وادار به عقب نشینی می کند؟


چگونه پنتاگون، اوکراین را وادار به عقب نشینی می کند؟

رخواست جدید کمک به کی‌یف در کنگره متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، گفت که نیروهای مسلح اوکراین باید از مواضع خود در زمانی عقب نشینی کند که درخواست جدید کمک به کی‌یف در کنگره متوقف شده است.
سینگ در یک جلسه توجیهی گفت: "ما می دانیم که اوکراین باید همین الان تصمیمات استراتژیک برای عقب نشینی در مناطق خاصی را اتخاذ کند تا خطوط دفاعی خود را تقویت بخشد".
به گفته وی، دلیل چنین تصمیماتی عدم تایید درخواست جدید برای کمک به کی‌یف توسط کنگره ایالات متحده است.
جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی، دیروز در جریان بازدید از کی یف گفت که او نمی تواند زمان توافق کمک های جدید به اوکراین در کنگره آمریکا را مشخص کند.
پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت 13 میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی 2023 برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، 8.5 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن