بیانیه رئیس ستاد کل فرانسه درباره کمک غرب به اوکراین


بیانیه رئیس ستاد کل فرانسه درباره کمک غرب به اوکراین

کمک غرب به اوکراین ممکن است فراتر از تامین تسلیحات باشد.

به گزارش اسپوتنیک، تیری بورکهارت، رئیس ستاد کل ارتش فرانسه در دیدار با میکائیل بایدن، فرمانده کل نیروهای مسلح سوئد گفت که کمک غرب به اوکراین ممکن است فراتر از تامین تسلیحات باشد.
وی در ادامه گفت: «مقامات کی یف درخواست اعزام پرسنل نظامی خارجی را نکردند، اما، ناتو باید برای هر گونه تحولی آماده باشد».
وی این امر را ضروری خواند، زیرا روسیه "به امکان گذار از تامین تسلیحات به مشارکت مستقیم در درگیری اعتقادی ندارد"، بنابراین باید نشان داد که مسکو "نمی‌تواند از این منطق استفاده کند و پیشروی خود ادامه بدهد".
علاوه بر این، به گفته ژنرال فرانسوی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با اظهارات اخیر خود، سعی کرد نشان دهد که "می داند در اوکراین چه چیزی در خطر است".
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
شایان ذکر است، اخیراً نظرات در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.
اخیراً نظرات در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا